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Potential of e-Fischer Tropsch diesel and oxymethyl-ether (OMEx) as fuels for the dual-mode dual-fuel concept

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Potential of e-Fischer Tropsch diesel and oxymethyl-ether (OMEx) as fuels for the dual-mode dual-fuel concept

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García Martínez, A.; Monsalve-Serrano, J.; Villalta-Lara, D.; Lago-Sari, R.; Gordillo Zavaleta, V.; Gaillard, P. (2019). Potential of e-Fischer Tropsch diesel and oxymethyl-ether (OMEx) as fuels for the dual-mode dual-fuel concept. Applied Energy. 253:1-10. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2019.113622

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/153686

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Título: Potential of e-Fischer Tropsch diesel and oxymethyl-ether (OMEx) as fuels for the dual-mode dual-fuel concept
Autor: García Martínez, Antonio Monsalve-Serrano, Javier Villalta-Lara, David Lago-Sari, Rafael Gordillo Zavaleta, Victor Gaillard, Patrick
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The dual-mode dual-fuel combustion strategy allows operating over the entire engine map by implementing a diffusive dual-fuel combustion at high engine loads. This requires increasing the amount of exhaust gas ...[+]
Palabras clave: Dual-fuel combustion , Emissions , Soot reduction , Oxygenated fuels , Synthetic fuels
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2019.113622
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2019.113622
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-06-18/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-87694-R/ES/REDUCCION DE CO2 EN EL TRANSPORTE MEDIANTE LA INYECCION DIRECTA DUAL-FUEL DE BIOCOMBUSTIBLES DE SEGUNDA GENERACION/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//SP20180148/
Agradecimientos:
The authors thanks VOLVO Group Trucks Technology and Aramco Overseas Company for supporting this research. The authors also acknowledge FEDER and the Spanish Ministerio de Economia y Competitividad for partially supporting ...[+]
Tipo: Artículo

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