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The minimum shear stress range criterion and its application to crack orientation prediction in incomplete contact fretting problems

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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The minimum shear stress range criterion and its application to crack orientation prediction in incomplete contact fretting problems

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Infante, D.; Llavori, I.; Zabala, A.; Giner Maravilla, E. (2019). The minimum shear stress range criterion and its application to crack orientation prediction in incomplete contact fretting problems. International Journal of Fatigue. 129:1-9. https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.105223

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/157589

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Título: The minimum shear stress range criterion and its application to crack orientation prediction in incomplete contact fretting problems
Autor: Infante, Diego Llavori, I. Zabala, A. Giner Maravilla, Eugenio
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] A proper prediction of crack paths is required when assessing accurately the fatigue crack propagation life. Recently, some authors have pointed out that the criterion of minimum shear stress range leads to inconsistent ...[+]
Palabras clave: Crack paths , Fretting fatigue , Incomplete contact , Minimum shear stress range
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
International Journal of Fatigue. (issn: 0142-1123 )
DOI: 10.1016/j.ijfatigue.2019.105223
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.105223
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//DPI2014-56137-C2-2-R/ES/OPTIMIZACION DE PROCESOS DE ACABADO DE COMPONENTES CRITICOS DE AERO-REACTORES/
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info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//DPI2014-56137-C2-2-R/ES/OPTIMIZACION DE PROCESOS DE ACABADO DE COMPONENTES CRITICOS DE AERO-REACTORES/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//BES-2015-072070/ES/BES-2015-072070/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/DPI2017-89197-C2-1-R/ES/TALADRADO DE COMPONENTES HIBRIDOS CFRPS%2FTI Y TOLERANCIA AL DAÑO DEBIDO A MECANIZADO DURANTE EL COMPORTAMIENTO EN SERVICIO DE UNIONES ESTRUCTURALES AERONAUTICAS/
info:eu-repo/grantAgreement/Eusko Jaurlaritza//KK-2017%2F00053/
info:eu-repo/grantAgreement/Eusko Jaurlaritza//KK-2018%2F00013/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/DPI2017-89197-C2-2-R/ES/TALADRADO DE COMPONENTES HIBRIDOS CFRPS%2FTI Y TOLERANCIA AL DAÑO DEBIDO A MECANIZADO DURANTE EL COMPORTAMIENTO EN SERVICIO DE UNIONES ESTRUCTURALES AERONAUTICAS/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO%2F2016%2F007/ES/Modelado numérico avanzado en ingeniería mecánica/
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Agradecimientos:
The authors gratefully acknowledge the financial support given by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness and the FEDER program through the project DPI2017-89197-C2-1-R, DPI2017-89197-C2-2-R and DPI2014-56137-C2-2-R ...[+]
Tipo: Artículo

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