BAUMOL, William Jack, 1965. Welfare Economics and the Theory of the State. Cambridge: Harvard University Press.
BLUMER, Herbert, 1982. El Interaccionismo simbólico. Barcelona: Hora.
BOURDIEU, Pierre, 1986. The forms of Capital. En Handbook of theory and research for the sociology of education. Editado por J. G. Richardson. New York: Greenwood, pp. 241-258.
[+]
BAUMOL, William Jack, 1965. Welfare Economics and the Theory of the State. Cambridge: Harvard University Press.
BLUMER, Herbert, 1982. El Interaccionismo simbólico. Barcelona: Hora.
BOURDIEU, Pierre, 1986. The forms of Capital. En Handbook of theory and research for the sociology of education. Editado por J. G. Richardson. New York: Greenwood, pp. 241-258.
BRUN, Javier; BENITO TEJERO Joaquín y CANUT LEDO Pedro, 2008. Redes culturales. Claves para sobrevivir en la globalización. España: Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo Ministerio de Asuntos Exteriores y de Cooperación.
BYRNES, William J., 2014. Management and the Arts, 5th Edition. Amsterdam; Boston: Elsevier Focal Press. https://doi.org/10.4324/9781315755380
CASTELLS, Manuel, 2000. Materials for an exploration theory of the network society. En British Journal of Sociology, 51(1), 5-24. Disponible en: https://doi.org/10.1111/j.1468-4446.2000.00005.x
COLBERT, François, 1994. Marketing Culture and the Arts. Chair in Arts Management. Montreal: HEC Press.
DEVLIEG, Mary-Ann, 2001. Evaluation criteria for cultural networks in Europe. Bruselas: EFAH.
FLICK, Uwe, 2012. Introducción a la investigación cualitativa. Tercera edición. Madrid, España: Ediciones Morata.
GRANOVETTER, Mark, 1973. The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology, 78(6), 1360 -1380. Disponible en: https://www.cs.cmu.edu/~jure/pub/papers/granovetter73ties.pdf https://doi.org/10.1086/225469
JAIMES ALDAVE, Carmen, 2019. Cultural Leadership - a non- Western perspective. Arts Management Quarterly,130, 17-23. Disponible en: http://bit.ly/AMQuarterly130.
KNIFFKI, Johannes; CALERO Antonio; CASTILLO Roberto, 2010. Metodología comunitaria para el desarrollo social. Bolivia: Editorial Don Bosco.
KOTLER, Philip, 1967. Marketing Management: Analysis, Planning, and Control. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc.
MAIR, Johanna; BATTILANA, Julie; CÁRDENAS, Julián, 2012. Organizing for Society: A Typology of Social Entrepreneuring Models. Journal of Bus Ethics, 111(3), 353-373. Disponible en: https://doi.org/10.1007/s10551-012-1414-3
MARISCAL OROZCO, José Luis, 2007. Políticas culturales. Una revisión desde la gestión cultural. México: UDGVirtual.
MARTINELL SEMPERE, Alfons y LÓPEZ CRUZ, Taína 2008. Políticas culturales y gestión cultural: órganum sobre los conceptos clave de la práctica profesional. Girona: Documenta Universitaria.
MARTINELL SEMPERE, Alfons, 2011. La función de los agentes culturales. Nuevos escenarios para la reflexión, Periférica Internacional. Revista para el análisis de la cultura y el territorio, 1(1), 109-135. Disponible en: https://doi.org/10.25267/Periferica.2000.i1.05
NEWMAN, Mark E.J., 2003. The structure and function of complex network. Siam Review, 45(2), 167-256. Disponible en https://epubs.siam.org/doi/pdf/10.1137/S003614450342480. https://doi.org/10.1137/S003614450342480
REICH, Kersten, 2018. Surplus Values - A New Theory of Forms of Capital in the Twenty-First Century. Cologne: University of Cologne
RODRÍGUEZ, José A., 2004. La red terrorista del 11M. Reis, 107(4), 155-179. https://doi.org/10.2307/40184642
STAINES Judith, 1996. Network solutions for cultural cooperation in Europe. Bruselas: European Forum for the Arts and Heritage (EFAH).
[-]