Resumen:
|
[ES] Són moltes les escoles que basaven les seues intencions en l'ideal d'una reforma necessària dels ensenyaments per tal d'impulsar una transformació disruptiva en la societat de cada època.
Les societats cada vegada ...[+]
[ES] Són moltes les escoles que basaven les seues intencions en l'ideal d'una reforma necessària dels ensenyaments per tal d'impulsar una transformació disruptiva en la societat de cada època.
Les societats cada vegada són més complexes, més diverses i més exigents. Els barris de les ciutats i la convivència de les comunitats també ho són. Es necessiten doncs, canvis que permeten la renovació de les fortaleses i la millora de les debilitats.
Aquest treball aprofita les nombroses possibilitats que ofereix un barri amb tanta riquesa històrica i cultural com és El Carme de València per tal de donar-li una nova mirada. El projecte d'Escola d'Arquitectura que es proposa, analitza la idiosincràsia del lloc i tracta de donar una solució a una parcel·la que acapara al mateix temps, les caracteristiques d'una ciutat i d'un barri.
El conjunt heterogeni d'antigues naus, edificis d'habitatges, edificacions abandonades i solars desocupats es transforma en una escola que conjuga els espais i l'arquitectura del passat, del present i del futur.
[-]
[EN] Many schools have based their aims on the idea of a necessary reform on education in order to promote a disruptive transformation in the society.
Societies are becoming more complex, more diverse and more demanding, ...[+]
[EN] Many schools have based their aims on the idea of a necessary reform on education in order to promote a disruptive transformation in the society.
Societies are becoming more complex, more diverse and more demanding, and so are the neighbourhoods in the cities and the coexistence of the communities. Therefore, a change is needed to enable the renewal of their strengths and the improvement of their weaknesses.
This study takes advantage of the many possibilities a neighbourhood as El Carmen in Valencia offers, with such historical and cultural wealth, which appeals to a new view. The proposal of this architecture school deals with an analysis of the idiosyncrasies of the site in order to offer a solution to a plot that simultaneously captures the features of both a city and a neighbourhood.
The heterogeneous set of old buildings, residential sites, abandoned buildings and unoccupied land will be turned into a school that might combine the spaces and the architecture relied on the past, the present and the future.
[-]
|