Resumen:
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[EN] Research project of the space generated through the work, usually sculptural, where between the action, reaction that is generated by performing the piece, its creation, composition and the final result, located in ...[+]
[EN] Research project of the space generated through the work, usually sculptural, where between the action, reaction that is generated by performing the piece, its creation, composition and the final result, located in the perception of the whole. Specifying, what is required in the work and cannot be defined from the construction of waste as raw material. This experimental work deals with this dilemma, recovering what is discarded. The disposal of these materials as an invisible flow and the constructive synapse between the material, the work, the viewer and the author, gives rise to an unwritten and interpreted language. It is born from the observation of the waste or reviled material, with or without will, reflected through its technical possibilities. And the complicity of the components of artistic action in the work through the hybridization of stone materials. This baggage begins its spectral, linear, parallel or unconscious transit through the possibilities, behavior and constructive interpretation of a crucible of supposedly useless materials. The divergence that occurs to these materials is the basis of the chosen interpretive language, the tact in the interpretive choice will be the one that resolves ¿the spectrum space and the phoenix convergence¿, in a new expression. Although it is true that each decade or century involves more or less differences in the conception of ideas, ways or ways of thinking and creating, perhaps it is time to recover those surplus materials and give them a renowned condition.
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[ES] Proyecto de investigación del espacio generado a través de la obra, generalmente escultórica, donde se situa entre la acción reacción que se genera, realizando la pieza, su creación, composición y el resultado final, ...[+]
[ES] Proyecto de investigación del espacio generado a través de la obra, generalmente escultórica, donde se situa entre la acción reacción que se genera, realizando la pieza, su creación, composición y el resultado final, sito en la percepción del conjunto. Concretando, aquello que se requiere en la obra y no se alcanza a definir desde la constructiva del desecho como materia prima. Este trabajo experimental trata de esta disyuntiva, recuperar aquello que está descartado. El desecho de estos materiales como flujo invisible y la sinapsis constructiva entre el material, la obra, el espectador y el autor, da lugar a un lenguaje no escrito e interpretado. Nace de la observación del residuo o material denostado, con o sin voluntad, plasmado a través de sus posibilidades técnicas. Y de la complicidad de los componentes de la acción artística en la obra a través de la hibridación de los materiales en piedra. Este bagaje inicia su tránsito espectral, lineal, paralelo o inconsciente a través de las posibilidades, comportamiento e interpretación constructiva de un crisol de materiales, supuestamente inservibles. La divergencia que acontece a estos materiales es la base del lenguaje interpretativo elegido, el tacto en la elección interpretativa será el que resuelva ¿el espacio espectro y la convergencia fénix¿, en una nueva expresión. Si bien es cierto que cada década o siglo, conlleva unas diferencias más o menos en la concepción de ideas, modos o maneras de pensar y crear, quizás sea el momento de recuperar aquellos materiales sobrantes y darles una condición de renombre.
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