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Modelling of Heat Losses through Coated Cylinder Walls and their Impact on Engine Performance

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Modelling of Heat Losses through Coated Cylinder Walls and their Impact on Engine Performance

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Escalona Cornejo, JE. (2021). Modelling of Heat Losses through Coated Cylinder Walls and their Impact on Engine Performance [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/165244

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/165244

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Metadatos del ítem

Título: Modelling of Heat Losses through Coated Cylinder Walls and their Impact on Engine Performance
Autor: Escalona Cornejo, Johan Enrique
Director(es): Margot, Xandra Marcelle
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2021-03-08
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] Actualmente, los vehículos propulsados por motores de combustión interna alternativos (MCIA) constituyen uno de los mayores agentes contaminantes para el medio ambiente. En este sentido, ha existido una importante ...[+]


[CA] Actualment, els vehicles propulsats per motors de combustió interna alter- natius (MCIA) constitueixen un dels majors agents contaminants per al medi ambient. En aquest sentit, ha existit una important cooperació ...[+]


[EN] Currently, vehicles powered by internal combustion engines (ICE) are targeted as contributing largely to environmental pollution. In this regard, there has been significant international cooperation to enact laws that ...[+]
Palabras clave: Motores de combustión interna , Combustión , Recubrimientos térmicos , Gestión térmica , Transferencia de calor , Dinámica de fluidos computacional , Transferencia de calor conjugada , Conjugate heat transfer (CHT) , Computational fluid dynamics (CFD) , Internal Combustion engines , Heat transfer , Thermal management , Thermal coatings , Combustion
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/165244
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/724084/EU/Efficient Additivated Gasoline Lean Engine/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//FPI-2018-S2-1205/
Agradecimientos:
The author wishes to acknowledge the financial support received through contract FPI-2018-S2-1205 of the Programa para la Formación de Personal investigador (FPI) 2018 of Universitat Politècnica de València. Parts of the ...[+]
Tipo: Tesis doctoral

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