dc.contributor.advisor |
Gil Igual, Moisés José
|
es_ES |
dc.contributor.author |
Alagarda Villar, Baltasar
|
es_ES |
dc.date.accessioned |
2021-04-22T08:21:02Z |
|
dc.date.available |
2021-04-22T08:21:02Z |
|
dc.date.created |
2020-12-10 |
|
dc.date.issued |
2021-04-22 |
es_ES |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10251/165496 |
|
dc.description.abstract |
[ES] El present treball detalla el procés d¿elaboració de la novel¿la gràfica El conte del pescador. Parteix d¿un conegut conte d¿autoria anònima que es fa servir com a metàfora de la vida tranquil·la, centrada en la família, l¿amistat i aquelles coses que són realment importants, una reflexió de com gestionem el temps, en contraposició al ritme frenètic i alienant del capitalisme consumista. La història continua, després d¿un gir de guió, amb una possible i distòpica continuació, que contrasta la utopia del conte inicial amb la realitat i la cruesa del sistema econòmic en què vivim. Es pretén mostrar, utilitzant aquest conte, com actuen els poders fàctics i econòmics per a transformar la societat en el seu propi benefici i en detriment de les necessitats i el benestar de les persones. Presenta una deriva pels imbricats mecanismes del sistema capitalista, apropiat per una minsa minoria de la població mundial que acumula la major part dels recursos i la riquesa econòmica. De com interfereix i manipula tots els ressorts per a aconseguir els seus objectius, la política, els mitjans de comunicació, la publicitat, les xarxes socials, els moviments cívics, els mercats financers i qualsevol altre element, sense cap escrúpol.
El treball es desenvolupa a partir d'una investigació estètica i narrativa que defineix la novel·la gràfica, abastant tots els processos de preproducció, producció i postproducció, realitzant un estudi amb profunditat de les principals característiques del medi tant estètiques com comunicatives. En aquest document expliquem el què, el perquè i el com. El procés creatiu, els objectius, el marc conceptual i els referents, la metodologia seguida i cada una de les etapes del desenvolupament del treball. Finalment es mostra l¿art final i les conclusions respecte a tot el procés. |
es_ES |
dc.format.extent |
40 |
es_ES |
dc.language |
Catalán |
es_ES |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de València |
es_ES |
dc.rights |
Reserva de todos los derechos |
es_ES |
dc.subject |
Novel¿la gràfica |
es_ES |
dc.subject |
Còmic |
es_ES |
dc.subject |
Il¿lustració |
es_ES |
dc.subject |
Economia |
es_ES |
dc.subject |
Bé comú |
es_ES |
dc.subject |
Art social
novela gráfica |
es_ES |
dc.subject |
Cómic |
es_ES |
dc.subject |
Ilustración |
es_ES |
dc.subject |
Economía |
es_ES |
dc.subject |
Bien común |
es_ES |
dc.subject |
Arte social |
es_ES |
dc.subject |
Graphic novel |
es_ES |
dc.subject |
Comic |
es_ES |
dc.subject |
Illustration |
es_ES |
dc.subject |
Economy |
es_ES |
dc.subject |
Common good |
es_ES |
dc.subject |
Social art |
es_ES |
dc.subject.classification |
ESCULTURA |
es_ES |
dc.subject.other |
Grado en Bellas Artes-Grau en Belles Arts |
es_ES |
dc.title |
El cuento del pescador |
es_ES |
dc.type |
Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado |
es_ES |
dc.rights.accessRights |
Abierto |
es_ES |
dc.contributor.affiliation |
Universitat Politècnica de València. Departamento de Escultura - Departament d'Escultura |
es_ES |
dc.contributor.affiliation |
Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts |
es_ES |
dc.description.bibliographicCitation |
Alagarda Villar, B. (2020). El cuento del pescador. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/165496 |
es_ES |
dc.description.accrualMethod |
TFGM |
es_ES |
dc.relation.pasarela |
TFGM\125700 |
es_ES |