dc.contributor.advisor |
Bonet Solves, Victoria Eugenia
|
es_ES |
dc.contributor.advisor |
Sentieri Omarrementeria, Carla
|
es_ES |
dc.contributor.author |
Arévalo Contreras, Laura Marcela
|
es_ES |
dc.date.accessioned |
2021-06-28T10:19:13Z |
|
dc.date.available |
2021-06-28T10:19:13Z |
|
dc.date.created |
2020-11-18 |
|
dc.date.issued |
2021-06-28 |
es_ES |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10251/168447 |
|
dc.description.abstract |
[CA] Segons el diccionari de la Reial Académia Espanyola (2018), la paraula escenari pot definir-se com: “Lloc on ocorre o es de- sarrotlla un succés”
Els arquitectes són considerats per alguns com tècnics, per alteres només són dissenyadors, però poques vegades es plan- teja la transcendència del treball en l’arquitectura. Ja siga a través del diseny, la llum, les estructures, el paisatge o qualsevol especialitat, els arquitectes són creadors d’escenaris. Cada espai imaginat, cada punt de llum o foscor projectat, cada línia en un plà; constituirà un lloc construït en el que diverses persones dessarrotllaren el seu día a día, potser sense arribar a plantejarse que el entor que els rodetja és un producte d’una sèrie de decisions de la persona que ho va projectar.
I, com ens afecten eixos espais?. Hi ha llocs que ens fan sentir a casa, altres ens porten lluny, ens porten records, alguns sim- plement ens fan sentir soledat, pau, calma o inclús por. El joc de llums i ombres, les distintes escales i materials, els espais oberts i la relació amb la naturaleza..., tots aquest factors que creen els distints entorns on ens movem, són producte d’una decisió tècnica i creativa.
En una societat en constant evolució, ciutats que continuen creixent i un món que ens exigix cada vegada una major cons- ciència de l’entorn i el benestar ambiental, es fa necessari, més que mai, l’enteniment que eixos escenaris influïxen de forma decisiva en la nostra forma de veure e interactuar amb el món. Al llarg d’aquest treball, analitzarem com influïxen els espais construïts tant en l’individu com en una societat en desenrotllament, explorarem el concepte d’arquitectura sensorial i, a través de l’estudi d’alguns casos, intentarem entendre la importància de l’arquitecte com un creador d’escenaris, d’espais per a la vida. |
es_ES |
dc.description.abstract |
[ES] Según el Diccionario de la Real Academia Española (2018), la palabra escenario puede definirse como: ”Lugar en que ocurre o se desarrolla un suceso”.
Los arquitectos son considerados por algunos como técnicos, para otros sólo son diseñadores, pero pocas veces se plantea la trascendencia del trabajo en la arquitectura. Ya sea a través del diseño, la luz, las estructuras, el paisaje o cualquier especialidad, los arquitectos son creadores de escenarios. Cada espacio imaginado, cada punto de luz u oscuridad proyectado, cada línea en un plano constituirán un lugar construido donde varias personas desarrollaran su día a día, quizás sin llegar a plantearse que el entorno que les rodea es producto de una serie de decisiones de la persona que lo proyectó.
Y, ¿cómo nos afectan esos espacios?. Hay lugares que nos hacen sentir en casa, otros nos llevan lejos, nos traen recuerdos, algunos simplemente nos hacen sentir soledad, paz, calma e incluso miedo. El juego de luces y sombras, las distintas escalas y materiales, los espacios abiertos y la relación con la naturaleza¿, todos estos factores que crean los distintos entornos donde nos movemos, son producto de una decisión técnica y creativa.
En una sociedad en constante evolución con ciudades que continúan creciendo y un mundo que nos exige cada vez una mayor conciencia del entorno y el bienestar ambiental, se hace necesario, más que nunca, el entendimiento de que esos escenarios influyen de forma decisiva en nuestra forma de ver e interactuar con el mundo. A lo largo de este trabajo, analizaremos cómo influyen los espacios construidos tanto en el individuo como en una sociedad en desarrollo, exploraremos el concepto de arquitectura sensorial y, a través del estudio de algunos casos, intentaremos entender la importancia del arquitecto como un creador de escenarios, de espacios para la vida. |
es_ES |
dc.description.abstract |
[EN] According to the Royal Spanish Academy Dictionary (2018), the word scenery can be defined as: “Place in which an event occurs or develop”.
Architects are considered by some to be technicians, for others they are only designers, but the importance of the work in architecture is rarely considered. Whether through design, light, structures, landscape or any specialty, architects are scenery creators. Each space imagined, each point of light or darkness projected, each line in a plane, will be a built place where several people develop their day to day, perhaps without even considering that the environment that surrounds them is the product of a series of decisions of the person who projected it.
And, how do these spaces affect us? There are places that make us feel at home, others take us away, bring us memories, some simply make us feel loneliness, peace, calm and even fear. The play of lights and shadows, the different scales and materials, the open spaces and the relationship with nature ..., all these factors that create the different environments where we move, are the product of a technical and creative decision.
In a society in constant evolution with cities that continue to grow, and a world that increasingly demands us an awareness of the environment and environmental wellbeing, it is necessary, more than ever, the understanding that these sceneries have a decisive influence on our way of seeing and interacting with the world. Throughout this work, we will analyze how built spaces influence in both the individual and a developing society, we will explore the concept of sensory architecture and, through the study of some cases, we will try to understand the importance of the architect as a scenery creator, of spaces for life. |
es_ES |
dc.format.extent |
79 |
es_ES |
dc.language |
Español |
es_ES |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de València |
es_ES |
dc.rights |
Reconocimiento - No comercial (by-nc) |
es_ES |
dc.subject |
Individuos |
es_ES |
dc.subject |
Sociedades |
es_ES |
dc.subject |
Proyectos |
es_ES |
dc.subject |
Paisajes |
es_ES |
dc.subject |
Escenarios |
es_ES |
dc.subject |
Arquitectos |
es_ES |
dc.subject |
Arquitectura sensorial |
es_ES |
dc.subject |
Luz |
es_ES |
dc.subject |
Materialidad |
es_ES |
dc.subject |
Sociedad |
es_ES |
dc.subject |
Architect |
es_ES |
dc.subject |
Scenery |
es_ES |
dc.subject |
Sensory architecture |
es_ES |
dc.subject |
Landscape |
es_ES |
dc.subject |
Light |
es_ES |
dc.subject |
Materiality |
es_ES |
dc.subject |
Project |
es_ES |
dc.subject |
Society |
es_ES |
dc.subject.classification |
PROYECTOS ARQUITECTONICOS |
es_ES |
dc.subject.classification |
COMPOSICION ARQUITECTONICA |
es_ES |
dc.subject.other |
Grado en Fundamentos de la Arquitectura-Grau en Fonaments de l'Arquitectura |
es_ES |
dc.title |
Arquitectura, espacios para la vida. |
es_ES |
dc.type |
Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado |
es_ES |
dc.rights.accessRights |
Abierto |
es_ES |
dc.description.bibliographicCitation |
Arévalo Contreras, LM. (2020). Arquitectura, espacios para la vida. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/168447 |
es_ES |
dc.description.accrualMethod |
TFGM |
es_ES |
dc.relation.pasarela |
TFGM\114311 |
es_ES |