- -

Development and validation of a virtual engine model for simulating standard testing cycles

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Development and validation of a virtual engine model for simulating standard testing cycles

Show full item record

Auñón García, Á. (2021). Development and validation of a virtual engine model for simulating standard testing cycles [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/168906

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/168906

Files in this item

Item Metadata

Title: Development and validation of a virtual engine model for simulating standard testing cycles
Author: Auñón García, Ángel
Director(s): Arnau Martínez, Francisco José
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Read date / Event date:
2021-06-10
Issued date:
Abstract:
[ES] Las nuevas regulaciones en materia de emisiones de efecto invernadero y calidad del aire han conducido la evolución tecnológica de los motores de combustión interna durante los últimos años. Las mejoras en el proceso ...[+]


[CA] Les noves regulacions en matèria d'emissions d'efecte d'hivernacle i qualitat de l'aire han conduït la evolució tecnològica dels motors de combustió interna durant els darrers anys. Les millores en el procés de la ...[+]


[EN] The new regulations regarding greenhouse emissions and air quality have led the technological progress of the internal combustion engines during the recent years. Improvements in the combustion process, turbocharging, ...[+]
Subjects: Motores de combustión interna , Motor térmico , Motor diesel , Modelado de motores , Modelo de motor virtual , Emisiones contaminantes , Sincronización variable de válvulas , Aislamiento térmico , Recuperación de calor , Thermal engine , Diesel engine , Engine modelling , Virtual engine model , Pollutant emissions , Variable valve timing , Thermal insulation , Heat recovery , Worldwide harmonized light-duty vehicles test cycle (WLTC) , Internal combustion engines
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/168906
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Project ID:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//FPI S2 2018 1048/
Thanks:
The author wishes to acknowledge the financial support received through the FPI S2 2018 1048 grant of Programa de Apoyo para la Investigación y Desarrollo (PAID) of Universitat Politècnica de València.
Type: Tesis doctoral

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record