- -

Desarrollo Algoritmos de Inteligencia Artificial para predecir emisiones contaminantes en motores de encendido por compresión

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Desarrollo Algoritmos de Inteligencia Artificial para predecir emisiones contaminantes en motores de encendido por compresión

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Bracho León, Gabriela Cristina es_ES
dc.contributor.advisor Gómez Soriano, Josep es_ES
dc.contributor.author García Medina, Miriam es_ES
dc.date.accessioned 2021-07-22T06:42:32Z
dc.date.available 2021-07-22T06:42:32Z
dc.date.created 2021-07-06
dc.date.issued 2021-07-22 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/169756
dc.description.abstract [ES] Los procesos físico-químicos que ocurren en la cámara de combustión de sistemas de propulsión actuales se caracterizan por ser complejos y no-lineales. En general, la predicción de estos procesos se realiza a partir de modelos de dinámica de fluido computacional (CFD), los cuales son modelos que han sido altamente desarrollados, pero son costosos. En este trabajo se proponen modelos de regresión basados en el autoaprendizaje que permiten reproducir el comportamiento no lineal de las variables de estudio, y que proporcionan resultados en un tiempo razonable de cálculo. es_ES
dc.description.abstract [CA] Els processos fisicoquímics que es produeixen a l’interior de la cambra de combustió dels motors d’encesa per compressió, i a qualsevol altre sistema de propulsió actual, són complexos i no-lineals. De forma habitual, aquests processos es simulen amb mètodes numèrics, entre els quals destaquen els models de dinàmica de fluids computacional (CFD). Aquest tipus de models han sigut altament desenvolupats durant els últims anys i els seus resultats són, generalment, molt exactes, no obstant això, presenten la problemàtica de requerir un cost computacional molt elevat. En este treball es proposen models alternatius capaços de predir els òxids de nitrogen i el consum específic a partir de diferents variables de disseny referides al sistema de combustió en un temps de càlcul raonablement menor. Estos models alternatius consistixen en models de regressió basats en l’autoaprenentatge. Els models de regressió proposats són les xarxes neuronals, el Super Learner i les gramàtiques d’eixam. Al llarg d’aquest treball es desenvolupen tant el seu funcionament com la implementació de cada un d’ells i es comparen les seues respectives capacitats d’ajust entre si, així com el cost computacional que requereixen. Prèviament a l’estudi dels algoritmes es realitza una revisió de diversos aspectes relacionats amb el procés de combustió en motors d’encesa per compressió, amb la finalitat d’entendre l’àmbit en què s’apliquen els algoritmes i conéixer, conceptualment, tant les variables que es prediuen com aquelles a partir de les quals es du a terme la predicció. es_ES
dc.description.abstract [[EN] The physico-chemical processes that occur inside the combustion chamber of compression ignition engines, and in any other current propulsion system, are complex and non-linear. These processes are usually simulated with numerical methods, especially with fluid dynamics models (CFD). These kind of models have been highly developed during the last years and their results are, in general, very accurate, however, they have a problem with requiring a very high computational cost. This paper proposes alternative models which are able to predict nitrogen oxides and specific consumption from different design variables referred to the combustion system in a reasonably shorter calculation time. These alternative models consist in self-learning regression models. The proposed regression models are neural networks, the Super Learner and Grammatical Swarm. In this document, it is explained how they work and their implementation. It is also included a comparation between their respective adjustment capabilities, as well as the computational cost that they require. Before the study of the algorithms, a review of different aspects related to the combustion process in compression ignition engines is included, in order to understand the field in which the algorithms are applied and to know, conceptually, the variables that are predicted and those from which the predictions are done. es_ES
dc.format.extent 108 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Predicción de emisiones contaminantes es_ES
dc.subject Motores de encendido por compresión es_ES
dc.subject Algoritmos de aprendizaje automatizado es_ES
dc.subject Modelos de regresión es_ES
dc.subject Red neuronal artificial es_ES
dc.subject Prediction of pollutant emissions es_ES
dc.subject.classification MAQUINAS Y MOTORES TERMICOS es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA AEROESPACIAL es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial es_ES
dc.title Desarrollo Algoritmos de Inteligencia Artificial para predecir emisiones contaminantes en motores de encendido por compresión es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation García Medina, M. (2021). Desarrollo Algoritmos de Inteligencia Artificial para predecir emisiones contaminantes en motores de encendido por compresión. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/169756 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\141827 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem