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Estudio comparativo de consumo de combustible de distintas hélices para su posterior implementación en un UAV de largo alcance

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Estudio comparativo de consumo de combustible de distintas hélices para su posterior implementación en un UAV de largo alcance

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dc.contributor.advisor Piqueras Cabrera, Pedro es_ES
dc.contributor.advisor Lundström, David es_ES
dc.contributor.author Bleda Miranda, Marcos es_ES
dc.date.accessioned 2021-10-13T10:51:54Z
dc.date.available 2021-10-13T10:51:54Z
dc.date.created 2021-09-21
dc.date.issued 2021-10-13 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/174561
dc.description.abstract [EN] Nowadays, in order to measure the dynamic performance of different propellers, wind tunnels are the common option used by researchers. However, wind tunnels require high initial investments, and their operating costs are also elevated, these conditions make them unavailable for most researchers and engineers. Along this thesis, a more accessible alternative to wind tunnels is presented and implemented in order to model the dynamic performance of different propellers. This alternative consists of a car top testing rig which eliminates the need for a wind tunnel. All the equipment, software, and procedures that have been implemented are carefully explained. Four different propellers have been tested, obtaining their thrust and power coefficients as well as their efficiencies. This acquired data will be used in the future for calculating the drag of a prototype UAV, also it will contribute to the election of the most suitable propeller for the UAV mission. es_ES
dc.description.abstract [ES] En este estudio se diseña e implementa una alternativa fiable y mucho más barata al uso de tuneles de viento para la obtención de las propiedades dinámicas de distintas helices. Esta alternativa se basa en una estructura situada en el techo de un coche equipada con todos los sensores necesarios para medir el comportamiento dinámico de distintas helices, este estudio será utilizado para determinar la helice más eficiente para implementar en un UAv de largo alcance. es_ES
dc.format.extent 48 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Hélice es_ES
dc.subject Consumo es_ES
dc.subject Combustible es_ES
dc.subject UAV es_ES
dc.subject Banco de pruebas es_ES
dc.subject Tunel de viento es_ES
dc.subject.classification MAQUINAS Y MOTORES TERMICOS es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial es_ES
dc.title Estudio comparativo de consumo de combustible de distintas hélices para su posterior implementación en un UAV de largo alcance es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation Bleda Miranda, M. (2021). Estudio comparativo de consumo de combustible de distintas hélices para su posterior implementación en un UAV de largo alcance. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/174561 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\143135 es_ES


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