Resumen:
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and no whiteness (lost) is so white as the memory
of whiteness .
William Carlos Williams, The Descent, 1954
This essay aims to weave the warp where the consideration of architecture understood as a ...[+]
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and no whiteness (lost) is so white as the memory
of whiteness .
William Carlos Williams, The Descent, 1954
This essay aims to weave the warp where the consideration of architecture understood as a ¿ruin¿ can be assumed, but lacking completeness. Architecture as eological construction invites us to consider the space `under construction¿, an open architecture that is beyond its limits.
In this way, following Robert Smithson (1938-1973) in Landscapes of Loss, allows us to reverse the sense of ¿landscape¿, open, always under construction where a dialogue takes place with the past; but accepting that the landscape (architecture) `unfolds¿ with our new current perspective (inhabiting the space), with our involvement yet to come (poem).
Remembrances are but numbers on a map, vacant memories constellating the intangible terrains in deleted vicinities. It is the dimension of absence that remains to be found. The expunged color that remains to be seen¿ Yucatan is elsewhere. (Holt 103)
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y no hay blancura (perdida) tan blanca como el recuerdo
de la blancura .
William Carlos Williams, El descenso, 1954
Este ensayo tiene como objetivo tejer la urdimbre donde podemos asumir la ...[+]
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y no hay blancura (perdida) tan blanca como el recuerdo
de la blancura .
William Carlos Williams, El descenso, 1954
Este ensayo tiene como objetivo tejer la urdimbre donde podemos asumir la consideración de la arquitectura entendida como ¿ruina¿, con la falta de completud. Arquitectura como construcción eológica nos invita a considerar el espacio `en construcción¿, una arquitectura abierta más allá de sus límites.
De esta manera, siguiendo a Robert Smithson (1938-1973) en Landscapes of Loss, nos permite revertir el sentido de ¿paisaje¿, abierto, en continua construcción, donde se produce un diálogo con el pasado; pero asumiendo que el paisaje (arquitectura) `se despliega¿ con nuestra nueva mirada actual (habitando el espacio), con nuestra intervención aún por venir (poema).
Los recuerdos no son más que números en un mapa, memorias vacías que constelan los terrenos intangibles en proximidades suprimidas. Es la dimensión de la ausencia lo que queda por descubrir. El color borrado lo que queda por ver¿ El Yucatán se encuentra en otra parte. (Holt 103)
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