- -

Adaptation of a compression ignition engine for operating under oxy-fuel combustion conditions using oxygen separation membranes

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Adaptation of a compression ignition engine for operating under oxy-fuel combustion conditions using oxygen separation membranes

Show full item record

Farias Da Silva, VH. (2021). Adaptation of a compression ignition engine for operating under oxy-fuel combustion conditions using oxygen separation membranes. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/177234

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/177234

Files in this item

Item Metadata

Title: Adaptation of a compression ignition engine for operating under oxy-fuel combustion conditions using oxygen separation membranes
Secondary Title: Adaptación de un motor de encendido por compresión para operar en condiciones de oxicombustión por medio del uso de membranas de separación de oxígeno
Author: Farias Da Silva, Vitor Hugo
Director(s): Arnau Martínez, Francisco José
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Read date / Event date:
2021-09-27
Issued date:
Abstract:
[ES] Se estudia el concepto de oxicombustión en un motor de encendido por compresión (CIE) que utiliza membranas conductoras iónico-electrónicas mixtas (MIEC) para separar el oxígeno (O2) del aire para lograr una combustión ...[+]


[EN] Oxy-fuel combustion concept is studied in a compression ignition engine (CIE) using Mixed Ionic-electronic Conducting Membranes (MIEC) to separate oxygen (O2) from air in order to achieve a clean combustion eliminating ...[+]
Subjects: Oxicombustión , Recuperación de energía , Motor de combustión interna , Membranas de separación de oxígeno , Plena carga , Cargas parciales. , Oxy-fuel combustion , Energy recovery , Internal combustion engine , Oxygen separation membranes , Full load , Partial loads.
Copyrigths: Cerrado
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Máster Universitario en Motores de Combustión Interna Alternativos-Màster Universitari en Motors de Combustió Interna Alternatius
Type: Tesis de máster

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record