- -

Take a seat. The influence of distance to the blackboard on attention and memory performance

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Take a seat. The influence of distance to the blackboard on attention and memory performance

Show full item record

Higuera-Trujillo, JL.; Marín-Morales, J.; Llinares Millán, MDC. (2021). Take a seat. The influence of distance to the blackboard on attention and memory performance. IATED Academy. 7461-7465. https://doi.org/10.21125/inted.2021.1498

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/177486

Files in this item

Item Metadata

Title: Take a seat. The influence of distance to the blackboard on attention and memory performance
Author: Higuera-Trujillo, Juan Luis Marín-Morales, Javier Llinares Millán, María Del Carmen
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses
Issued date:
Abstract:
[EN] The space around us influences our cognitive performance. There are more and more guidelines on how to design the space around us to improve cognitive abilities. The context of university classrooms is often taken as ...[+]
Subjects: University classrooms , Cognitive enhancement , Attention , Memory , Virtual reality
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
ISBN: 978-84-09-27666-0
Source:
INTED2021 Proceedings. (issn: 2340-1079 )
DOI: 10.21125/inted.2021.1498
Publisher:
IATED Academy
Publisher version: https://doi.org/10.21125/inted.2021.1498
Conference name: 15th International Technology, Education and Development Conference (INTED2021)
Conference place: Online
Conference date: Marzo 08-09,2021
Project ID:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/BIA2017-86157-R/ES/EL DISEÑO DEL AULA PARA POTENCIAR LOS PROCESOS COGNITIVOS DEL ALUMNADO: UNA PROPUESTA METODOLOGICA PARA EVALUAR LAS VARIABLES LUZ, COLOR Y FORMA/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//PRE2018-084051//AYUDA PARA CONTRATO PREDOCTORAL PARA LA FORMACION DE DOCTORES-HIGUERA TRUJILLO, JUAN. PROYECTO: EL DISEÑO DEL AULA PARA POTENCIAR LOS PROCESOS COGNITIVOS DEL ALUMNADO UNA PROPUESTA METODOLOGICA PARA EVALUAR LAS VARIABLES LUZ COLOR Y FORMA/
Thanks:
This work was supported by the Ministerio de Economía, Industria y Competitividad of Spain (Project BIA2017-86157-R, and PRE2018-084051).
Type: Comunicación en congreso Artículo Capítulo de libro

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record