- -

The relationship between motivation and performance of university students

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

The relationship between motivation and performance of university students

Show full item record

Nolé-Fajardo, ML.; Higuera-Trujillo, JL.; Marín-Morales, J.; Llinares Millán, MDC. (2021). The relationship between motivation and performance of university students. IATED Academy. 7510-7515. https://doi.org/10.21125/inted.2021.1509

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/177491

Files in this item

Item Metadata

Title: The relationship between motivation and performance of university students
Author: Nolé-Fajardo, Maria Luisa Higuera-Trujillo, Juan Luis Marín-Morales, Javier Llinares Millán, María Del Carmen
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses
Issued date:
Abstract:
[EN] Different variables affect the performance of university students. Motivation is one of them, so teachers try to enhance it through their teaching methodologies. However, most of the studies focused on the influence ...[+]
Subjects: University students , Motivation , Attention , Memory
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
ISBN: 978-84-09-27666-0
Source:
INTED2021 Proceedings. (issn: 2340-1079 )
DOI: 10.21125/inted.2021.1509
Publisher:
IATED Academy
Publisher version: https://doi.org/10.21125/inted.2021.1509
Conference name: 15th International Technology, Education and Development Conference (INTED2021)
Conference place: Online
Conference date: Marzo 08-09,2021
Project ID:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/BIA2017-86157-R/ES/EL DISEÑO DEL AULA PARA POTENCIAR LOS PROCESOS COGNITIVOS DEL ALUMNADO: UNA PROPUESTA METODOLOGICA PARA EVALUAR LAS VARIABLES LUZ, COLOR Y FORMA/
info:eu-repo/grantAgreement/ME//FPU19%2F03531/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//BIA2017-86157-R//EL DISEÑO DEL AULA PARA POTENCIAR LOS PROCESOS COGNITIVOS DEL ALUMNADO: UNA PROPUESTA METODOLOGICA PARA EVALUAR LAS VARIABLES LUZ, COLOR Y FORMA/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//PRE2018-084051//AYUDA PARA CONTRATO PREDOCTORAL PARA LA FORMACION DE DOCTORES-HIGUERA TRUJILLO, JUAN. PROYECTO: EL DISEÑO DEL AULA PARA POTENCIAR LOS PROCESOS COGNITIVOS DEL ALUMNADO UNA PROPUESTA METODOLOGICA PARA EVALUAR LAS VARIABLES LUZ COLOR Y FORMA/
Thanks:
This work was supported by the Ministerio de Economía, Industria y Competitividad of Spain (Project BIA2017-86157-R, and PRE2018-084051). The first author is supported by Ministerio de Educación (FPU19/03531).
Type: Comunicación en congreso Artículo Capítulo de libro

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record