Resumen:
|
[EN] The Valencian Community lacks a sectoral territorial and urban planning for the areas of economic activity.
Neither the Territorial Strategy of the CV nor the new Law of Management, Modernization and Promotion
of ...[+]
[EN] The Valencian Community lacks a sectoral territorial and urban planning for the areas of economic activity.
Neither the Territorial Strategy of the CV nor the new Law of Management, Modernization and Promotion
of Industrial Areas, covers the objectives of guiding new locations, forms of growth, transformation or
regeneration of those.
In recent decades, we have witnessed a process of deindustrialization, demonstrating the vulnerability of
economies that have not had the adequate industrial base for their development.
It is indisputable that one of the most important factors in an area of economic activity is its accesses and its
relationship with the main transport routes. The Mediterranean Railway Corridor is an international
transport infrastructure that articulates a series of regions of great importance at European level, not
surprisingly it is part of the Trans-European Transport Network.
The railway infrastructures are related to the urban areas through their nodes, authentic poles of attraction
of activity that are going to bring about profound urban changes wherever they are located. We are facing
new opportunities for opportunity in our cities.
The new aspects of development of the current industry increase the possibilities of location in residential
environments. The mix of uses, which has shown so many positive contributions from the social point of
view, environmental sustainability and quality of life, has a new opportunity in cities. The purpose of the
study is to approach the planning of these enclaves from the territorial to the local scale.
[-]
[ES] La Comunitat Valenciana (CV) carece de una planificación territorial y urbanística sectorial de sus áreas de
actividad económica. Ni la Estrategia Territorial de la CV ni la nueva Ley de Gestión, Modernización y ...[+]
[ES] La Comunitat Valenciana (CV) carece de una planificación territorial y urbanística sectorial de sus áreas de
actividad económica. Ni la Estrategia Territorial de la CV ni la nueva Ley de Gestión, Modernización y
Promoción de las Áreas Industriales cubre los objetivos de orientar nuevas localizaciones, formas de
crecimiento, transformación o regeneración de aquéllas.
En las últimas décadas, hemos asistido a un proceso de desindustrialización demostrando la vulnerabilidad
de las economías que no han contado con la adecuada base industrial para su desarrollo.
Es indiscutible que uno de los factores más importantes en un área de actividad económica son sus accesos
y su relación con las principales vías de transporte. El Corredor Ferroviario Mediterráneo es una
infraestructura de transporte de carácter internacional que articula una serie de regiones de gran
importancia a nivel europeo, no en vano forma parte de la Red Transeuropea de transporte.
Las infraestructuras ferroviarias se relacionan con las zonas urbanas a través de sus nodos, auténticos polos
de atracción de actividad que van a propiciar profundos cambios urbanísticos allí donde se ubiquen.
Estamos ante nuevos espacios de oportunidad en nuestras ciudades.
Las nuevas vertientes de desarrollo de la industria actual incrementan las posibilidades de ubicación en
entornos residenciales. La mezcla de usos, que tantas aportaciones positivas ha demostrado desde el punto
de vista social, de sostenibilidad medioambiental y de calidad de vida, tiene una nueva oportunidad en las
ciudades. El objeto del estudio pretende abordar la planificación de estos enclaves desde la escala territorial
a la local.
[-]
|