Abstract:
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[EN] The problem that has been treated in this thesis is the sound generated in open-plan offices at the time of making a phone call; to talk and listen clearly by the phone and not disturbing the rest of the workers. The ...[+]
[EN] The problem that has been treated in this thesis is the sound generated in open-plan offices at the time of making a phone call; to talk and listen clearly by the phone and not disturbing the rest of the workers. The main focus is the propagation of the sound, how to control it to improve the cognitive performance of the workers of the office and the user¿s privacy, and how to create a comfortable place for the user with the proper acoustics for a phone call, a conference or a similar action.
This comfortable place that has been suggested, has to be done with a product designed specifically for the office working environment. All with the purpose of giving the workers the maximum discretion when doing a private call and not disrupting their colleagues¿ concentration.
Office surveys have shown that a phone call is the most distracting fact when we talk about open-plan offices, creating the most annoying disturbance for the colleagues, this means that this is going to be the main discussion of the thesis and the focal point that is going to be studied to find the best solution. As the design that is going to be done has to be a product to help the user to have a comfortable conversation, to control and stop that sound as much as possible in a phone call and the office atmosphere; a rigorous study about sound has to take place. This study is necessary to see how the sound spreads, how to reduce it and how to help its propagation for the human ear; taking in account all the factors of the sound that can consequently affect and change the product characteristics, as for example the width, height, the materials, the distribution of the product or where to place it. As a result, after the observation and study of sound, a deep investigation of the office environment, the workers and their preferences will be necessary to find out where is more effective to call and how to do it. It will be also important to discover if the users prefer to go to a different room, which are the necessities by interviewing them and making some observations. It will also be necessary a market research, proper list of requirements, scenarios and personas, ideation techniques as brainstorming and techniques for concept selection. This will provide the final design with the limitations that have to be encouraged and which type of product is the most appropriate to solve the stated problem.
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[ES] El problema que se ha tratado en esta tesis es el sonido generado en las oficinas de planta abierta al momento de hacer una llamada telefónica; hablar y escuchar de manera clara por teléfono y no molestar al resto de ...[+]
[ES] El problema que se ha tratado en esta tesis es el sonido generado en las oficinas de planta abierta al momento de hacer una llamada telefónica; hablar y escuchar de manera clara por teléfono y no molestar al resto de los trabajadores. El enfoque principal es la propagación del sonido, cómo controlarlo para mejorar el rendimiento cognitivo de los trabajadores de la oficina y la privacidad del usuario, y cómo crear un lugar cómodo para el usuario con la acústica adecuada para una llamada telefónica, conferencia o una acción similar. Este lugar cómodo que se ha sugerido, debe hacerse con un producto diseñado específicamente para el entorno de trabajo de la oficina. Todo con el propósito de otorgar a los trabajadores la máxima discreción al hacer una llamada privada y no interrumpir la concentración de sus compañeros de trabajo. Las encuestas de la oficina han demostrado que una llamada telefónica es lo que más distrae cuando hablamos de oficinas open-plan, lo que crea la perturbación más molesta para la gente próxima al entorno, esto significa que esta será la discusión principal de la tesis y el punto focal que se va a estudiar para encontrar la mejor solución.
Como el diseño que se va a hacer tiene que ser un producto para ayudar al usuario a tener una conversación cómoda, para controlar y detener ese sonido tanto como sea posible en una llamada telefónica y en el ambiente de la oficina, se debe realizar un estudio riguroso sobre el sonido. Este estudio es necesario para ver cómo se propaga el sonido, cómo reducirlo y cómo ayudar a su propagación en el oído humano; teniendo en cuenta todos los factores del sonido que, por consiguiente, pueden afectar y cambiar las características del producto, como por ejemplo el ancho, la altura, los materiales, la distribución del producto o dónde colocarlo.
Como resultado, después de la observación y el estudio del sonido y una investigación profunda del entorno de la oficina, los trabajadores y sus preferencias serán necesarios para averiguar dónde es más efectivo llamar y cómo hacerlo. También será importante descubrir si los usuarios prefieren ir a una sala diferente, que son las necesidades entrevistándolos y haciendo algunas observaciones. También será necesaria una investigación de mercado, una lista adecuada de requisitos, escenarios y personas, técnicas de ideación como lluvia de ideas y técnicas de selección de conceptos. Esto proporcionará al diseño final las limitaciones que deben fomentarse y qué tipo de producto es el más adecuado para resolver el problema planteado.
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