- -

Art Thinking as a catalyst for STEAM strategies. Towards a divergent thinking

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Art Thinking as a catalyst for STEAM strategies. Towards a divergent thinking

Mostrar el registro completo del ítem

Santamarina-Campos, V.; De-Miguel-Molina, M.; De-Miguel-Molina, B.; Carabal-Montagud, M. (2020). Art Thinking as a catalyst for STEAM strategies. Towards a divergent thinking. Iated. 766-774. https://doi.org/10.21125/inted.2020.0288

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/178918

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Art Thinking as a catalyst for STEAM strategies. Towards a divergent thinking
Autor: Santamarina-Campos, V. de-Miguel-Molina, María de-Miguel-Molina, Blanca Carabal-Montagud, Maria-Angeles
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Conservación y Restauración de Bienes Culturales - Departament de Conservació i Restauració de Béns Culturals
Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Practical training in the university environment, without attention to creativity and innovative thinking, is not very effective. For this reason, we have tried to find a new learning model, which focuses on the disciplines ...[+]
Palabras clave: Art thinking , STEAM , Divergent thinking , Art and design , Corner to dream , Visible learning , Teaching innovation
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
ISBN: 978-84-09-17939-8
Fuente:
INTED2020 Proceedings. (issn: 2340-1079 )
DOI: 10.21125/inted.2020.0288
Editorial:
Iated
Versión del editor: https://doi.org/10.21125/inted.2020.0288
Título del congreso: 14th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2020)
Lugar del congreso: Valencia, Spain
Fecha congreso: Marzo 02-04,2020
Agradecimientos:
This work has been developed within the project Applying STEAM strategies in the Social Sciences and Arts areas by means of a Service-learning methodology, conducted by Professor María deMiguel-Molina, and with the support ...[+]
Tipo: Comunicación en congreso Artículo Capítulo de libro

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem