Resumen:
|
[ES] A lo largo de la historia se ha ido desarrollando la necesidad de abordar la arquitectura de
manera funcional y artística con el soporte de diferentes mecanismos compositivos.
El ritmo, presente en todas las artes, ...[+]
[ES] A lo largo de la historia se ha ido desarrollando la necesidad de abordar la arquitectura de
manera funcional y artística con el soporte de diferentes mecanismos compositivos.
El ritmo, presente en todas las artes, posee —en cada una de sus modalidades— una serie de
herramientas que hacen de él un instrumento valioso para el diseño arquitectónico. Mediante un
estudio de los factores que envuelven a este concepto aplicado a la arquitectura, se pretende
realizar una reflexión pormenorizada sobre los diferentes recursos sensoriales que afectan a la
percepción humana, con el fin de entender la forma en que se estructura rítmicamente una obra.
Este trabajo presenta de manera organizada los distintos recursos compositivos del ritmo,
introduciendo, además de todo aquello relacionado a lo visual y descriptible, la idea de ruptura
ligada a la funcionalidad y la de temporalidad vinculada al individuo que transita el espacio.
[-]
[CA] Al llarg de la història s'ha anat desenvolupant la necessitat d'abordar l'arquitectura de manera
funcional i artística amb el suport de diferents mecanismes compositius.
El ritme, present en totes les arts, posseeix ...[+]
[CA] Al llarg de la història s'ha anat desenvolupant la necessitat d'abordar l'arquitectura de manera
funcional i artística amb el suport de diferents mecanismes compositius.
El ritme, present en totes les arts, posseeix —en cadascuna de les seues modalitats— una sèrie
de ferramentes que fan d'ell un instrument valuós per al disseny arquitectònic. Mitjançant un
estudi dels factors que rodegen a aquest concepte aplicat a l'arquitectura, es pretén realitzar una
reflexió detallada sobre els diferents recursos sensorials que afecten la percepció humana, amb
la finalitat d'entendre la forma en què s'estructura rítmicament una obra.
Aquest treball presenta de manera organitzada els diferents recursos compositius del ritme,
introduint, a més de tot allò relacionat al visual i descriptible, la idea de ruptura lligada a la
funcionalitat i la de temporalitat vinculada a l'individu que transita l'espai.
[-]
[EN] In the course of history, there has been a development of the need for approaching architecture
in a functional and artistic way with the support of different design tools.
Rhythm, present in every art, has —in each ...[+]
[EN] In the course of history, there has been a development of the need for approaching architecture
in a functional and artistic way with the support of different design tools.
Rhythm, present in every art, has —in each of its forms— a series of tools that make it a valuable
instrument for architectural design. Through the study of the factors that enclose this concept
applied to architecture, it is intended to do a detailed reflection on the different sensory resources
that affect human perception, with the object of comprehending the way in which a work of art is
structured rhythmically.
This paper presents in an organized way the different resources involved in rhythm, introducing,
apart from all that is related to what is visual and describable, the idea of rupture connected with
functionality, and that of temporality related to the individual who walks the space.
[-]
|