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Experimental Study of the Fuel Effect on Diffusion Combustion and Soot Formation under Diesel Engine-Like Conditions

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Experimental Study of the Fuel Effect on Diffusion Combustion and Soot Formation under Diesel Engine-Like Conditions

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García Carrero, AA. (2021). Experimental Study of the Fuel Effect on Diffusion Combustion and Soot Formation under Diesel Engine-Like Conditions [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/179997

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/179997

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Título: Experimental Study of the Fuel Effect on Diffusion Combustion and Soot Formation under Diesel Engine-Like Conditions
Autor: García Carrero, Alba Andreina
Director(es): Pastor Soriano, José Vicente
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2021-12-14
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] Las emisiones de CO2 en el sector transporte se han incrementado considerablemente durante los últimos años debido al desarrollo económico mundial. El crecimiento de las flotas de transporte, junto con otros factores, ...[+]


[CA] Les emissions de CO2 en el sector transport s'han incrementat considerablement durant els últims anys a causa del desenvolupament econòmic mundial. El creixement de les flotes de transport, juntament amb altres factors, ...[+]


[EN] CO2 emissions in the transport sector have increased considerably in recent years due to global economic development. The growth of transport fleets, along with other factors, has contributed to the imbalance of the ...[+]
Palabras clave: Combustión , Motores de encendido por compresión , Técnicas ópticas , Red de combustión del motor (ECN) , Retardo de encendido , Combustibles alternativos , Combustión por difusión , Liberación de calor , Formación de hollín , Aceite vegetal hidrotratado , Gas licuado de petróleo , Éteres de oximetileno , Combustion , Compression Ignition Engines , Optical techniques , Engine Combustion Network (ECN) , Ignition Delay , Liquid Length , Lift-off length , Hydrotreated Vegetable Oil , Liquefied petroleum gas , Oxymethylene ethers , Alternative fuels , Diffusion combustion , Heat release , Soot formation
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/179997
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-06-18//Programa de Ayudas de Investigación y Desarrollo/
info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/828947/EU/Supercomputing and Energy for Mexico/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-01-18//Programa de Ayudas de Investigación y Desarrollo/
info:eu-repo/grantAgreement/CONACYT//B-S-69926/MEX/Súpercómputo y Energía para México/
Agradecimientos:
This research has been partly funded by the Government of Spain and FEDER under TRANCO project (TRA2017-87694-R), by the European Union’s Horizon 2020 Programme through the ENERXICO project, grant agreement n° 828947, ...[+]
Tipo: Tesis doctoral

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