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Study of procedural terrain generation in plain and spherical surfaces

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Study of procedural terrain generation in plain and spherical surfaces

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dc.contributor.advisor Linares Pellicer, Jordi Joan es_ES
dc.contributor.advisor Jakonen, Ismo es_ES
dc.contributor.author Belda Calvo, Lía de es_ES
dc.date.accessioned 2022-03-10T14:32:32Z
dc.date.available 2022-03-10T14:32:32Z
dc.date.created 2021-06-24
dc.date.issued 2022-03-10 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/181369
dc.description.abstract [EN] This thesis presents a study of different methodologies to approach a procedural terrain generator on a plane and a spherical surface. Processing 3 will be the environment for the implementation of these methodologies. Thanks to this implementation the use of procedural algorithms (in videogames, cinema, and other fields) would be demonstrated. The components of this work are divided into two sections: First, a theoretical resume of the most relevant details of the terrain generation, and second, the implementation for both, the plain and spherical terrain generators, achieving a planetary-looking surface for the spherical case, and an infinite terrain for the plain one. This work is based on previous knowledge over the matter and older implementations of it using Java frameworks. es_ES
dc.description.abstract [ES] El tema de la tesis consiste en un estudio de las diferentes metodologías para abordar un generador de terreno procedural en un plano y una superficie esférica, utilizando Processing3 un IDE gráfico de Java. Se implementará un simulador para poner en práctica estos conceptos para demostrar sus capacidades en el desarrollo de juegos, composiciones de escenas, etc. El alcance de esta tesis tiene como objetivo tres partes, primero, un resumen teórico de los detalles más importantes de la generación del terreno para que todos puedan entender el tema y por qué es importante, segundo la generación de terreno sobre una esfera o en un plano, y tercero una generación infinita sobre un plano de forma coherente. es_ES
dc.format.extent 60 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc) es_ES
dc.subject Generación es_ES
dc.subject Terreno es_ES
dc.subject Ruido es_ES
dc.subject Procedural es_ES
dc.subject Simulación es_ES
dc.subject Generation es_ES
dc.subject Terrain es_ES
dc.subject Noise es_ES
dc.subject Simulation es_ES
dc.subject Java es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Informática-Grau en Enginyeria Informàtica es_ES
dc.title Study of procedural terrain generation in plain and spherical surfaces es_ES
dc.title.alternative Estudio de la generación de terreno procedural en superficies planas y esféricas es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario Valenciano de Investigación en Inteligencia Artificial - Institut Universitari Valencià de Recerca en Intel·ligència Artificial es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació es_ES
dc.description.bibliographicCitation Belda Calvo, LD. (2021). Study of procedural terrain generation in plain and spherical surfaces. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/181369 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\142637 es_ES


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