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dc.contributor.advisor | Linares Pellicer, Jordi Joan | es_ES |
dc.contributor.advisor | Jakonen, Ismo | es_ES |
dc.contributor.author | Belda Calvo, Lía de | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-03-10T14:32:32Z | |
dc.date.available | 2022-03-10T14:32:32Z | |
dc.date.created | 2021-06-24 | |
dc.date.issued | 2022-03-10 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/181369 | |
dc.description.abstract | [EN] This thesis presents a study of different methodologies to approach a procedural terrain generator on a plane and a spherical surface. Processing 3 will be the environment for the implementation of these methodologies. Thanks to this implementation the use of procedural algorithms (in videogames, cinema, and other fields) would be demonstrated. The components of this work are divided into two sections: First, a theoretical resume of the most relevant details of the terrain generation, and second, the implementation for both, the plain and spherical terrain generators, achieving a planetary-looking surface for the spherical case, and an infinite terrain for the plain one. This work is based on previous knowledge over the matter and older implementations of it using Java frameworks. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El tema de la tesis consiste en un estudio de las diferentes metodologías para abordar un generador de terreno procedural en un plano y una superficie esférica, utilizando Processing3 un IDE gráfico de Java. Se implementará un simulador para poner en práctica estos conceptos para demostrar sus capacidades en el desarrollo de juegos, composiciones de escenas, etc. El alcance de esta tesis tiene como objetivo tres partes, primero, un resumen teórico de los detalles más importantes de la generación del terreno para que todos puedan entender el tema y por qué es importante, segundo la generación de terreno sobre una esfera o en un plano, y tercero una generación infinita sobre un plano de forma coherente. | es_ES |
dc.format.extent | 60 | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Generación | es_ES |
dc.subject | Terreno | es_ES |
dc.subject | Ruido | es_ES |
dc.subject | Procedural | es_ES |
dc.subject | Simulación | es_ES |
dc.subject | Generation | es_ES |
dc.subject | Terrain | es_ES |
dc.subject | Noise | es_ES |
dc.subject | Simulation | es_ES |
dc.subject | Java | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Ingeniería Informática-Grau en Enginyeria Informàtica | es_ES |
dc.title | Study of procedural terrain generation in plain and spherical surfaces | es_ES |
dc.title.alternative | Estudio de la generación de terreno procedural en superficies planas y esféricas | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario Valenciano de Investigación en Inteligencia Artificial - Institut Universitari Valencià de Recerca en Intel·ligència Artificial | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Belda Calvo, LD. (2021). Study of procedural terrain generation in plain and spherical surfaces. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/181369 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\142637 | es_ES |