- -

La escuela checa de Stop Motion: origen, características e influencias

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La escuela checa de Stop Motion: origen, características e influencias

Show full item record

Cabrera Balbuena, IE. (2022). La escuela checa de Stop Motion: origen, características e influencias [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/181585

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/181585

Files in this item

Item Metadata

Title: La escuela checa de Stop Motion: origen, características e influencias
Author: Cabrera Balbuena, Iria Elena
Director(s): López Izquierdo, María Angeles Álvarez Sarrat, Sara
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts
Read date / Event date:
2022-02-14
Issued date:
Abstract:
[ES] La presente tesis estudia la escuela checa en el campo de la animación stop motion, de acuerdo a su contexto político, social y cultural, con el objetivo principal de analizar su lenguaje, orígenes y características, ...[+]


[CAT] La present tesi estudia l'escola txeca en el camp de l'animació stop motion, d'acord amb el seu context polític, social i cultural amb l'objectiu principal d'analitzar el seu llenguatge, orígens i característiques, ...[+]


[EN] This thesis studies the Czech School according to its political, social and cultural context in the field of stop-motion animation, setting a proper analysis of its language, origin and characteristics as the main ...[+]
Subjects: Stop motion , Animación , Chequia , Escuela de animación , Escuela checa , Animación checa , Marionetas , Teatro de marionetas , Stop motion checo , Animation , Czech school of animation , czech animation puppets , Puppet Theater , Czech stop motion
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/181585
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Type: Tesis doctoral

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record