Resumen:
|
[ES] Con base en los conceptos de Pathosformel, inconsciente fotográfico y e-imagen, y por medio de una
propuesta artística, este proyecto de investigación cuestiona qué efectos ejerce el inconsciente
fotográfico sobre ...[+]
[ES] Con base en los conceptos de Pathosformel, inconsciente fotográfico y e-imagen, y por medio de una
propuesta artística, este proyecto de investigación cuestiona qué efectos ejerce el inconsciente
fotográfico sobre la manera de fotografiar, cómo esto se ha potencializado con las redes sociales y sus
consecuencias o efectos en la construcción de la subjetividad. Al final, se muestra cómo las fotografías
personales en redes sociales están basadas en esquemas predeterminados de representación, por lo que
los usuarios sólo efectúan variaciones inconscientes sobre estructuras predeterminadas de
representación. Así mismo, se reflexiona sobre los efectos de las redes sociales en nuestra sensibilidad
hacia las fotografías. El resultado de la investigación es un cuerpo de obra que parte de la estética
antivisual para proponer estrategias para recuperar la mirada y desacelerar el tiempo. La propuesta
teórica es discutir cómo la e-imagen ha sido el catalizador y propagador de los efectos escópicos del
inconsciente fotográfico. Contra la mirada contagiada y contra la ceguera parcial posterior a la catálisis
escópica, este proyecto de investigación-creación plantea una revisión pormenorizada de la circulación
y transmisión de fotografías en las redes sociales, para terminar con la presentación de un proyecto
personal de producción artística, el cual parte del concepto de antivisualidad y de estrategias artísticas
derivadas del arte contemporáneo post- internet.
[-]
[CA] Amb base en els conceptes de *Pathosformel, inconscient fotogràfic i i-imatge, i per mitjà d'una
proposta artística, aquest projecte d'investigació qüestiona quins efectes exerceix l'inconscient
fotogràfic sobre la ...[+]
[CA] Amb base en els conceptes de *Pathosformel, inconscient fotogràfic i i-imatge, i per mitjà d'una
proposta artística, aquest projecte d'investigació qüestiona quins efectes exerceix l'inconscient
fotogràfic sobre la manera de fotografiar, com això s'ha *potencializado amb les xarxes socials
i les seues conseqüències o efectes en la construcció de la subjectivitat. Al final, es mostra com
les fotografies personals en xarxes socials estan basades en esquemes predeterminats de
representació, per la qual cosa els usuaris només efectuen variacions inconscients sobre
estructures predeterminades de representació. Així mateix, es reflexiona sobre els efectes de
les xarxes socials en la nostra sensibilitat cap a les fotografies. El resultat de la investigació és
un cos d'obra que parteix de l'estètica antivisual per a proposar estratègies per a recuperar la
mirada i desaccelerar el temps. La proposta teòrica és discutir com la i-imatge ha sigut el
catalitzador i propagador dels efectes *escópicos de l'inconscient fotogràfic. Contra la mirada
contagiada i contra la ceguesa parcial posterior a la catàlisi *escópica, aquest projecte
d'investigació-creació planteja una revisió detallada de la circulació i transmissió de fotografies
en les xarxes socials, per a acabar amb la presentació d'un projecte personal de producció
artística, el qual part del concepte d'antivisualitat i d'estratègies artístiques derivades de l'art
contemporani post- internet
[-]
[EN] Based on the concepts of Pathosformel, photographic unconscious and e-image, and through
an artistic proposal, this research project questions what effects the photographic unconscious
exerts on the way of photographing, ...[+]
[EN] Based on the concepts of Pathosformel, photographic unconscious and e-image, and through
an artistic proposal, this research project questions what effects the photographic unconscious
exerts on the way of photographing, how this has been potentiated with social networks and its
consequences or effects in the construction of subjectivity. In the end, it is shown how personal
photographs in social networks are based on predetermined representation schemes, so that
users only make unconscious variations on predetermined representation structures. Likewise,
it reflects on the effects of social networks on our sensitivity to photographs. The result of the
research is a body of work that starts from anti-visual aesthetics to propose strategies to recover
the gaze and slow downtime. The theoretical proposal is to discuss how the e-image has been
the catalyst and propagator of the scopic effects of the photographic unconscious. Against the
contagious gaze and against partial blindness after scopic catalysis, this research-creation
project proposes a detailed review of the circulation and transmission of photographs on social
networks, to end with the presentation of a personal project of artistic production, which starts
from the concept of anti-visuality and artistic strategies derived from contemporary postinternet art
[-]
|