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Analysis of a novel concept of 2-stroke rod-less opposed pistons engine (2S-ROPE): Testing, modelling, and forward potential

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Analysis of a novel concept of 2-stroke rod-less opposed pistons engine (2S-ROPE): Testing, modelling, and forward potential

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Serrano, J.; Arnau Martínez, FJ.; Bares-Moreno, P.; Gómez-Vilanova, A.; Garrido-Requena, J.; Luna-Blanca, MJ.; Contreras-Anguita, FJ. (2021). Analysis of a novel concept of 2-stroke rod-less opposed pistons engine (2S-ROPE): Testing, modelling, and forward potential. Applied Energy. 282:1-16. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2020.116135

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/182451

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Metadatos del ítem

Título: Analysis of a novel concept of 2-stroke rod-less opposed pistons engine (2S-ROPE): Testing, modelling, and forward potential
Autor: Serrano, J.R. Arnau Martínez, Francisco José Bares-Moreno, Pau Gómez-Vilanova, Alejandro Garrido-Requena, J. Luna-Blanca, M. J. Contreras-Anguita, F. J.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] As pollutants and fuel consumption requirements become more constraining, new internal combustion engines generation arise to fulfill future automobile market regulations. In these context spark ignition (SI) engines ...[+]
Palabras clave: Opposed pistons , High efficiency , New concept , Low friction losses , Range extender
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2020.116135
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2020.116135
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y Universidad, Junta de Andalucía//402C1700011/
info:eu-repo/grantAgreement/Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y Universidad, Junta de Andalucía//401N1800210/
info:eu-repo/grantAgreement/MIU//FPU18%2F04811/ES/ESTUDIO TEÓRICO Y EXPERIMENTAL DEL IMPACTO EN EMISIONES Y EFICIENCIA TÉRMICA DE NUEVAS TECNOLOGÍAS DE TURBOCOMPRESORES EN MOTORES DE COMBUSTIÓN INTERNA ALTERNATIVOS/
Agradecimientos:
Alejandro Gomez Vilanova is partially supported through contract: Ayuda de Formacion de Profesorado Universitario (FPU18/04811). The authors also wish to thank Agencia IDEA (Agencia de Innovacion y Desarrollo de Andalucia) ...[+]
Tipo: Artículo

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