- -

Emissions reduction by using e-components in 48 V mild hybrid trucks under dual-mode dual-fuel combustion

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Emissions reduction by using e-components in 48 V mild hybrid trucks under dual-mode dual-fuel combustion

Mostrar el registro completo del ítem

García Martínez, A.; Monsalve-Serrano, J.; Martínez-Boggio, SD.; Gaillard, P. (2021). Emissions reduction by using e-components in 48 V mild hybrid trucks under dual-mode dual-fuel combustion. Applied Energy. 299:1-18. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2021.117305

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/182567

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Emissions reduction by using e-components in 48 V mild hybrid trucks under dual-mode dual-fuel combustion
Autor: García Martínez, Antonio Monsalve-Serrano, Javier Martínez-Boggio, Santiago Daniel Gaillard, Patrick
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The European community foresees a 15% CO2 tailpipe emissions restriction in 2025 and 30% in 2030 for the trucks. While battery electric vehicles would help to reach these levels, their low ranges make them unfeasible ...[+]
Palabras clave: E-components , Mild hybrid , Dual-fuel , Emissions regulations , Driving cycles
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2021.117305
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2021.117305
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//GV%2F2020%2F017 /
info:eu-repo/grantAgreement/GENERALITAT VALENCIANA//GV%2F2020%2F062//POTENCIAL DEL USO DE E-FUELS EN PLANTAS PROPULSIVAS HIBRIDAS COMO VIA DE REDUCCION DE LAS EMISIONES DE CO2 DEL SECTOR TRANSPORTE/
Agradecimientos:
The authors thanks ARAMCO Overseas Company and VOLVO Group Trucks Technology for supporting this research. The authors alsoacknowledge the Conselleria de Innovacion, Universidades, Ciencia y Sociedad Digital de la Generalitat ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem