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dc.contributor.author | García Barreto, Lia | es_ES |
dc.contributor.author | Martí, Sandra Amelia | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-05-20T09:12:55Z | |
dc.date.available | 2022-05-20T09:12:55Z | |
dc.date.issued | 2022-03-31 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/182732 | |
dc.description.abstract | [EN] With this performance-conference we try to subvert even in part the patriarchal legacy, from which the body (particularly that of women) has been systematically manipulated to become a passive receiving entity, away from its natural role of being creative, interpreter, transformer and generator of autonomies; this, primarily, within an urban environment and the current capitalist conglomerate that becomes a scenario that welcomes us, but also excludes us and keeps us constantly alert during its tours and its decoding. We will find here that, particularly, decentre the action of singing supposes a singular transgression, since disarticulating the modus operandi of speech, which is completely normative, constitutes a new methodology of action, writing and collaborative work between speakers-singers and the brave listeners. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Con esta conferencia performance intentamos subvertir " así sea en parte" el legado patriarcal, a partir del cual el cuerpo (particularmente el de las mujeres) ha sido sistemáticamente manipulado para convertirse en un ente pasivo receptor, alejado de su rol natural de ser creativo, intérprete, transformador y generador de autonomías; ello primordialmente dentro de un entorno urbano y el actual conglomerado capitalista que deviene un escenario que nos acoge, pero asimismo nos excluye y nos mantiene en constante alerta durante sus recorridos y su decodificación. Encontraremos aquí que, particularmente, descentrar la acción de cantar supone una singular transgresión, pues desarticular el modus operandi del habla, que es completamente normativo, constituye una nueva metodología de acción, escritura y trabajo colaborativo entre hablantes cantantes y las y los valientes escuchas. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Voice | es_ES |
dc.subject | City | es_ES |
dc.subject | Capitalism | es_ES |
dc.subject | Resistance | es_ES |
dc.subject | Resilience | es_ES |
dc.subject | Game | es_ES |
dc.subject | Feminism | es_ES |
dc.subject | Voz | es_ES |
dc.subject | Ciudad | es_ES |
dc.subject | Capitalismo | es_ES |
dc.subject | Resistencias | es_ES |
dc.subject | Resilencias | es_ES |
dc.subject | Juego | es_ES |
dc.subject | Feminismos | es_ES |
dc.title | Reinvenciones desde la voz como fin y medio (Lia y Sandra reinventándose) | es_ES |
dc.title.alternative | Reinventions from the voice as a purpose and a medium (Lia and Sandra reinventing themselves) | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/aniav.2022.16677 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | García Barreto, L.; Martí, SA. (2022). Reinvenciones desde la voz como fin y medio (Lia y Sandra reinventándose). ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. (10):73-83. https://doi.org/10.4995/aniav.2022.16677 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OJS | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/aniav.2022.16677 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 73 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 83 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.issue | 10 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2530-9986 | |
dc.relation.pasarela | OJS\16677 | es_ES |
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dc.description.references | Martí, S. A. (2017). Acariciadora de ciudades. En Martha Flores, Raúl Hernández et al., La Séptima Copia. México: CyAD-UAM-X, p. 117-127 | es_ES |
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