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CFD Simulation of a Hyperloop Capsule Inside a Low-Pressure Environment Using an Aerodynamic Compressor as Propulsion and Drag Reduction Method

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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CFD Simulation of a Hyperloop Capsule Inside a Low-Pressure Environment Using an Aerodynamic Compressor as Propulsion and Drag Reduction Method

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Lluesma-Rodríguez, F.; Gonzalez, T.; Hoyas, S. (2021). CFD Simulation of a Hyperloop Capsule Inside a Low-Pressure Environment Using an Aerodynamic Compressor as Propulsion and Drag Reduction Method. Applied Sciences. 11(9):1-21. https://doi.org/10.3390/app11093934

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/182759

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Metadatos del ítem

Título: CFD Simulation of a Hyperloop Capsule Inside a Low-Pressure Environment Using an Aerodynamic Compressor as Propulsion and Drag Reduction Method
Autor: Lluesma-Rodríguez, Federico Gonzalez, Temoatzin Hoyas, S
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] One of the most restrictive conditions in ground transportation at high speeds is aerodynamic drag. This is even more problematic when running inside a tunnel, where compressible phenomena such as wave propagation, ...[+]
Palabras clave: CFD , Evacuated tube , Train , Vacuum tube , Hyperloop , Aerodynamic propulsion
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Applied Sciences. (eissn: 2076-3417 )
DOI: 10.3390/app11093934
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/app11093934
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/RTI2018-102256-B-I00/ES/TRANSFERENCIA DE CALOR EN FLUJOS DE PARED: CANALES Y CAPAS LIMITES/
info:eu-repo/grantAgreement/MCIU//DI-17-09616/
Agradecimientos:
This research was funded by Mineco/FEDER grant number RTI2018-102256-B-I00 and the author Federico Lluesma-Rodriguez was partially funded by Ministerio de Ciencia, Innovacion y Universidades under the grant "Doctorandos ...[+]
Tipo: Artículo

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