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Incorporating pavement deterioration uncertainty into pavement management optimization

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Incorporating pavement deterioration uncertainty into pavement management optimization

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García-Segura, T.; Montalbán-Domingo, L.; Llopis-Castelló, D.; Lepech, MD.; Sanz-Benlloch, MA.; Pellicer, E. (2022). Incorporating pavement deterioration uncertainty into pavement management optimization. International Journal of Pavement Engineering. 23(6):2062-2073. https://doi.org/10.1080/10298436.2020.1837827

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/182804

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Metadatos del ítem

Título: Incorporating pavement deterioration uncertainty into pavement management optimization
Autor: García-Segura, Tatiana Montalbán-Domingo, Laura Llopis-Castelló, David Lepech, Michael D. Sanz-Benlloch, María Amalia Pellicer, Eugenio
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Pavement management systems can be used to efficiently allocate limited maintenance budgets to better align with pavement deterioration. However, pavement deterioration is subject to uncertain factors that complicate ...[+]
Palabras clave: Pavement deterioration , Optimisation , Pavement management , Uncertainty , Performance
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
International Journal of Pavement Engineering. (issn: 1029-8436 )
DOI: 10.1080/10298436.2020.1837827
Editorial:
Taylor & Francis
Versión del editor: https://doi.org/10.1080/10298436.2020.1837827
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/BIA2017-85098-R/ES/DISEÑO Y MANTENIMIENTO OPTIMO ROBUSTO Y BASADO EN FIABILIDAD DE PUENTES E INFRAESTRUCTURAS VIARIAS DE ALTA EFICIENCIA SOCIAL Y MEDIOAMBIENTAL BAJO PRESUPUESTOS RESTRICTIVOS/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//BIA2017-85098-R//DISEÑO Y MANTENIMIENTO OPTIMO ROBUSTO Y BASADO EN FIABILIDAD DE PUENTES E INFRAESTRUCTURAS VIARIAS DE ALTA EFICIENCIA SOCIAL Y MEDIOAMBIENTAL BAJO PRESUPUESTOS RESTRICTIVOS/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//RTC-2017-6148-7//SISTEMA INTEGRAL DE MANTENIMIENTO EFICIENTE DE PAVIMENTOS URBANOS/
Descripción: This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in International Journal of Pavement Engineering on 2022, available online: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10298436.2020.1837827
Agradecimientos:
This work was supported by the Spanish Ministry of Science and Innovation with the European Regional Development Fund (grants BIA2017-85098-R and RTC-2017-6148-7).
Tipo: Artículo

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