- -

Live Streaming Speech Recognition Using Deep Bidirectional LSTM Acoustic Models and Interpolated Language Models

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Live Streaming Speech Recognition Using Deep Bidirectional LSTM Acoustic Models and Interpolated Language Models

Mostrar el registro completo del ítem

Jorge-Cano, J.; Giménez Pastor, A.; Silvestre Cerdà, JA.; Civera Saiz, J.; Sanchis Navarro, JA.; Juan, A. (2022). Live Streaming Speech Recognition Using Deep Bidirectional LSTM Acoustic Models and Interpolated Language Models. IEEE/ACM Transactions on Audio Speech and Language Processing. 30:148-161. https://doi.org/10.1109/TASLP.2021.3133216

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/182807

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Live Streaming Speech Recognition Using Deep Bidirectional LSTM Acoustic Models and Interpolated Language Models
Autor: Jorge-Cano, Javier Giménez Pastor, Adrián Silvestre Cerdà, Joan Albert Civera Saiz, Jorge Sanchis Navarro, José Alberto Juan, Alfons
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Although Long-Short Term Memory (LSTM) networks and deep Transformers are now extensively used in offline ASR, it is unclear how best offline systems can be adapted to work with them under the streaming setup. After ...[+]
Palabras clave: Automatic speech recognition , Streaming , Decoding , Acoustic modeling , Language modeling , Neural networks
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
IEEE/ACM Transactions on Audio Speech and Language Processing. (issn: 2329-9290 )
DOI: 10.1109/TASLP.2021.3133216
Editorial:
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Versión del editor: https://doi.org/10.1109/TASLP.2021.3133216
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/RTI2018-094879-B-I00/ES/SUBTITULACION MULTILINGUE DE CLASES DE AULA Y SESIONES PLENARIAS/
info:eu-repo/grantAgreement/GENERALITAT VALENCIANA//PROMETEO%2F2019%2F111//CLASSROOM ACTIVITY RECOGNITION/
info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/761758/EU
info:eu-repo/grantAgreement/COMISION DE LAS COMUNIDADES EUROPEA//2020-1-SI01-KA226-SCH-093604//EDUCATIONAL EXPLANATIONS AND PRACTICES IN EMERGENCY REMOTE TEACHING/
info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/952215/EU
Agradecimientos:
This work was supported in part by European Union's Horizon 2020 Research and Innovation Programme under Grant 761758 (X5gon), and 952215 (TAILOR) and Erasmus+ Education Program under Grant Agreement 20-226-093604-SCH, in ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem