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Adaptive in-cylinder pressure model for spark ignition engine control

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Adaptive in-cylinder pressure model for spark ignition engine control

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Pla Moreno, B.; De La Morena, J.; Bares-Moreno, P.; Jimenez, IA. (2021). Adaptive in-cylinder pressure model for spark ignition engine control. Fuel. 299:1-8. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2021.120870

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/183197

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Metadatos del ítem

Título: Adaptive in-cylinder pressure model for spark ignition engine control
Autor: Pla Moreno, Benjamín De La Morena, Joaquín Bares-Moreno, Pau Jimenez, Irina Ayelen
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In-cylinder pressure is the most important variable to analyze the combustion process in internal combustion engines, and can be used as feedback signal for closed-loop combustion control and diagnostics. However, ...[+]
Palabras clave: Combustion model , Knock sensor , SI engine , Observer design , Combustion control
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2021.120870
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2021.120870
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//132GRISO-LIAP%2F2018%2F132/
Agradecimientos:
Irina A. Jimenez received a funding through the grant 132GRISO-LIAP/2018/132 from the Generalitat Valenciana and the European Social Fund.
Tipo: Artículo

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