- -

Computational optimization of the piston bowl geometry for the different combustión regimes of the dual-mode dual-fuel (DMDF) concept through an improved genetic algorithm

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Computational optimization of the piston bowl geometry for the different combustión regimes of the dual-mode dual-fuel (DMDF) concept through an improved genetic algorithm

Mostrar el registro completo del ítem

Xu, G.; García Martínez, A.; Jia, M.; Monsalve-Serrano, J. (2021). Computational optimization of the piston bowl geometry for the different combustión regimes of the dual-mode dual-fuel (DMDF) concept through an improved genetic algorithm. Energy Conversion and Management. 246:1-15. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2021.114658

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/183794

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Computational optimization of the piston bowl geometry for the different combustión regimes of the dual-mode dual-fuel (DMDF) concept through an improved genetic algorithm
Autor: Xu, Guangfu García Martínez, Antonio Jia, Ming Monsalve-Serrano, Javier
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Focusing on the dual-mode dual-fuel (DMDF) combustion concept, a combined optimization of the piston bowl geometry with the fuel injection strategy was conducted at various loads. An improved genetic algorithm was ...[+]
Palabras clave: Piston bowl geometry optimization , Dual-mode dual-fuel (DMDF) , Genetic algorithm , Fuel efficiency , Correlation analysis
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2021.114658
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.enconman.2021.114658
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-87694-R/ES/REDUCCION DE CO2 EN EL TRANSPORTE MEDIANTE LA INYECCION DIRECTA DUAL-FUEL DE BIOCOMBUSTIBLES DE SEGUNDA GENERACION/
...[+]
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-87694-R/ES/REDUCCION DE CO2 EN EL TRANSPORTE MEDIANTE LA INYECCION DIRECTA DUAL-FUEL DE BIOCOMBUSTIBLES DE SEGUNDA GENERACION/
info:eu-repo/grantAgreement/China Postdoctoral Science Foundation//2020T130075/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-06-18/
info:eu-repo/grantAgreement/NSFC//51961135105/
info:eu-repo/grantAgreement/NSFC//91641117/
info:eu-repo/grantAgreement/China Postdoctoral Science Foundation//2019M661094/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV-VIN//SP20180148//Estudio del potencial de la combustión Dual-Fuel Gas Natural/Diesel para la reducción de las emisiones de CO2 en vehículos destinados al transporte por carretera (DUGAS)/
[-]
Agradecimientos:
This work was partially supported by the National Natural Science Foundation of China (Grant Nos. 51961135105 and 91641117) and Postdoctoral Research Foundation of China (Grant Nos. 2019M661094 and 2020T130075). The ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem