Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Colomina Subiela, Antoni | es_ES |
dc.contributor.author | Bisquert Sala, Ángela | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-07-20T16:48:07Z | |
dc.date.available | 2022-07-20T16:48:07Z | |
dc.date.created | 2022-07-11 | |
dc.date.issued | 2022-07-20 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/184558 | |
dc.description.abstract | [ES] En el present Treball de Fi de Grau s'aborda l'estudi tècnic, històric i iconogràfic d'un oli sobre llenç del pintor valencià Josep Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969), datat en 1953 i pertanyent a una col·lecció privada. D'igual manera, s'exposa el seu procés d'intervenció, dut a terme en elTaller de Conservació i Restauració de Pintura de Cavallet i Retaules de l'Institut de Restauració del Patrimoni de la Universitat Politècnica de València, durant els primers mesos de 2022. Segrelles és especialment reconegut a nivell internacional per la seua faceta com a cartellista i per les seues obres de gènere fantàstic. No obstant això, aquest treball pren com a cas d'estudi un oli sobre llenç del seu corpus pictòric de caràcter religiós, d'iconografia mariana. En general, l'estat de conservació de la pintura és bo. No obstant això, poden referir-se com a principals deterioracions, encara que de forma localitzada, una sèrie de pèrdues de la pel·lícula pictòrica que s'acompanyen, en determinades zones, de repintades que van intentar en algun moment revertir l'aparició de llacunes. Per això, el procés d'intervenció s'ha fonamentat especialment en la fixació d'aquestes àrees susceptibles a l'alçament i caiguda d'estrats; a la qual li ha seguit la remoció de repintades antigues i l'estucat i reintegració cromàtica de les llacunes pictòriques. Una vegada garantida l'estabilitat estructural de l'obra i recuperada la llegibilitat de la imatge, finalment, s'estableixen unes pautes de conservació preventiva amb la finalitat d'evitar o minimitzar les possibles deterioracions i alteracions que pogueren produir-se en el futur. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] This Final Degree Project deals with the technical, historical and iconographic study of an oil on canvas by the Valencian painter José Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969), dated 1953 and belonging to a private collection. Also on display is his intervention process, carried out at the Taller de Conservación y Restauración de Pintura de Caballete y Retablos del Instituto de Restauración del Patrimonio of the Universitat Politécnica de València, during the first months of 2022. Segrelles is internationally well known specially in the fantasy genre and in his work of poster artist. However, this work takes place as a study of an oil on canvas from his corpus of religious paintings of Marian iconography. In general, the painting is in a good state of conservation. However, the main deterioration, albeit localised, can be described as a series of losses of the pictorial film accompanied, in certain areas, by repainting that attempted at some point to reverse the appearance of lacunae. For this reason, the intervention process was based especially on fixing these areas susceptible to the lifting and falling of strata, followed by the removal of old repainting and the stuccoing and chromatic reintegration of the pictorial lacunae. Once the structural stability of the work had been guaranteed and the legibility of the image had been recovered, preventive conservation guidelines were established in order to avoid or minimise any possible deterioration and alterations that might occur in the future. | es_ES |
dc.format.extent | 45 | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Josep Segrelles Albert | es_ES |
dc.subject | Immaculada Concepció | es_ES |
dc.subject | Oli sobre llenç | es_ES |
dc.subject | Pintura valenciana del segle XX | es_ES |
dc.subject | Fixació d'estrats pictòrics | es_ES |
dc.subject | José Segrelles Albert | es_ES |
dc.subject | Immaculate Conception | es_ES |
dc.subject | Oil on canvas | es_ES |
dc.subject | 20th-century Valencian painting | es_ES |
dc.subject | Fixation of pictorial layers | es_ES |
dc.subject.classification | PINTURA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Conservación y Restauración de Bienes Culturales-Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals | es_ES |
dc.title | Una Immaculada del pintor Josep Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Estudi històric-tècnic i procés d'intervenció | es_ES |
dc.title.alternative | Una Inmaculada del pintor José Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Estudio histórico-técnico y proceso de intervención | es_ES |
dc.title.alternative | An Immaculate Conception by the painter José Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Historical-technical study and intervention process | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Conservación y Restauración de Bienes Culturales - Departament de Conservació i Restauració de Béns Culturals | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Bisquert Sala, Á. (2022). Una Immaculada del pintor Josep Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Estudi històric-tècnic i procés d'intervenció. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/184558 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\147771 | es_ES |