- -

Una Immaculada del pintor Josep Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Estudi històric-tècnic i procés d'intervenció

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Una Immaculada del pintor Josep Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Estudi històric-tècnic i procés d'intervenció

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Colomina Subiela, Antoni es_ES
dc.contributor.author Bisquert Sala, Ángela es_ES
dc.date.accessioned 2022-07-20T16:48:07Z
dc.date.available 2022-07-20T16:48:07Z
dc.date.created 2022-07-11
dc.date.issued 2022-07-20 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/184558
dc.description.abstract [ES] En el present Treball de Fi de Grau s'aborda l'estudi tècnic, històric i iconogràfic d'un oli sobre llenç del pintor valencià Josep Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969), datat en 1953 i pertanyent a una col·lecció privada. D'igual manera, s'exposa el seu procés d'intervenció, dut a terme en elTaller de Conservació i Restauració de Pintura de Cavallet i Retaules de l'Institut de Restauració del Patrimoni de la Universitat Politècnica de València, durant els primers mesos de 2022. Segrelles és especialment reconegut a nivell internacional per la seua faceta com a cartellista i per les seues obres de gènere fantàstic. No obstant això, aquest treball pren com a cas d'estudi un oli sobre llenç del seu corpus pictòric de caràcter religiós, d'iconografia mariana. En general, l'estat de conservació de la pintura és bo. No obstant això, poden referir-se com a principals deterioracions, encara que de forma localitzada, una sèrie de pèrdues de la pel·lícula pictòrica que s'acompanyen, en determinades zones, de repintades que van intentar en algun moment revertir l'aparició de llacunes. Per això, el procés d'intervenció s'ha fonamentat especialment en la fixació d'aquestes àrees susceptibles a l'alçament i caiguda d'estrats; a la qual li ha seguit la remoció de repintades antigues i l'estucat i reintegració cromàtica de les llacunes pictòriques. Una vegada garantida l'estabilitat estructural de l'obra i recuperada la llegibilitat de la imatge, finalment, s'estableixen unes pautes de conservació preventiva amb la finalitat d'evitar o minimitzar les possibles deterioracions i alteracions que pogueren produir-se en el futur. es_ES
dc.description.abstract [EN] This Final Degree Project deals with the technical, historical and iconographic study of an oil on canvas by the Valencian painter José Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969), dated 1953 and belonging to a private collection. Also on display is his intervention process, carried out at the Taller de Conservación y Restauración de Pintura de Caballete y Retablos del Instituto de Restauración del Patrimonio of the Universitat Politécnica de València, during the first months of 2022. Segrelles is internationally well known specially in the fantasy genre and in his work of poster artist. However, this work takes place as a study of an oil on canvas from his corpus of religious paintings of Marian iconography. In general, the painting is in a good state of conservation. However, the main deterioration, albeit localised, can be described as a series of losses of the pictorial film accompanied, in certain areas, by repainting that attempted at some point to reverse the appearance of lacunae. For this reason, the intervention process was based especially on fixing these areas susceptible to the lifting and falling of strata, followed by the removal of old repainting and the stuccoing and chromatic reintegration of the pictorial lacunae. Once the structural stability of the work had been guaranteed and the legibility of the image had been recovered, preventive conservation guidelines were established in order to avoid or minimise any possible deterioration and alterations that might occur in the future. es_ES
dc.format.extent 45 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Josep Segrelles Albert es_ES
dc.subject Immaculada Concepció es_ES
dc.subject Oli sobre llenç es_ES
dc.subject Pintura valenciana del segle XX es_ES
dc.subject Fixació d'estrats pictòrics es_ES
dc.subject José Segrelles Albert es_ES
dc.subject Immaculate Conception es_ES
dc.subject Oil on canvas es_ES
dc.subject 20th-century Valencian painting es_ES
dc.subject Fixation of pictorial layers es_ES
dc.subject.classification PINTURA es_ES
dc.subject.other Grado en Conservación y Restauración de Bienes Culturales-Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals es_ES
dc.title Una Immaculada del pintor Josep Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Estudi històric-tècnic i procés d'intervenció es_ES
dc.title.alternative Una Inmaculada del pintor José Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Estudio histórico-técnico y proceso de intervención es_ES
dc.title.alternative An Immaculate Conception by the painter José Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Historical-technical study and intervention process es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Conservación y Restauración de Bienes Culturales - Departament de Conservació i Restauració de Béns Culturals es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts es_ES
dc.description.bibliographicCitation Bisquert Sala, Á. (2022). Una Immaculada del pintor Josep Segrelles Albert (Albaida, 1885-1969). Estudi històric-tècnic i procés d'intervenció. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/184558 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\147771 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem