- -

Diseño e implementación de la estrategia corporativa en un equipo de estudiantes: El caso de Hyperloop UPV en el curso 2019-2020

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Diseño e implementación de la estrategia corporativa en un equipo de estudiantes: El caso de Hyperloop UPV en el curso 2019-2020

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Baviera Puig, Tomás es_ES
dc.contributor.author Hernández Cerrillo, Javier es_ES
dc.coverage.spatial east=-0.3410992; north=39.4808896; name=FMJ5+9H València, Espanya es_ES
dc.date.accessioned 2022-09-02T15:02:02Z
dc.date.available 2022-09-02T15:02:02Z
dc.date.created 2022-07-25
dc.date.issued 2022-09-02 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/185151
dc.description.abstract [ES] Este trabajo explicará las fases de diseño e implementación de la estrategia corporativa del equipo de estudiantes Hyperloop UPV durante el curso 2019-2020. Se describirá el análisis previo al diseño de la estrategia, teniendo en cuenta el contexto, el alineamiento de los objetivos del equipo con los de los stakeholders y los potenciales proyectos a través de los cuales se alcanzarían estos objetivos, teniendo siempre en cuenta los retos que podría conllevar el cambio de estrategia. Respecto a la implementación, se hará hincapié en las implicaciones relacionadas con los Recursos Humanos, al ser ésta la dimensión más compleja. Por último, se llevará a cabo una evaluación de los resultados a través de encuestas a los miembros del equipo y de una reflexión personal, finalizando con diversas propuestas de mejora. es_ES
dc.description.abstract [EN] This paper will explain the design and implementation of the corporate strategy of Hyperloop UPV during the 2019-2020 academic year. It will describe the analysis prior to designing the strategy, considering the context, the alignment of the team's objectives and the stakeholders¿, and the potential projects that could have been used to achieve these objectives, together with the challenges that the new strategy could entail. Regarding implementation, the focus will be on the implications related to the Human Resources management, as this was considered the most complex dimension. Finally, an evaluation of the results will be carried out through surveys filled by the team members and a personal reflection, ending with several proposals for improvement es_ES
dc.description.abstract [CA] Hyperloop UPV és un equip universitari que pertany a Generación Espontánea, un programa creat per la Universitat Politècnica de València amb l'objectiu de convertir-se en una llançadora per a iniciatives que provingueren enterament dels estudiants de la universitat. L'objectiu principal de Hyperloop UPV és donar suport al desenvolupament de la tecnologia de Hyperloop a través del disseny i construcció de prototips funcionals. A nivell personal, em vaig incorporar a l'equip en 2018 i en el curs 2019-2020 vaig ser nomenat capità, assumint la responsabilitat de totes les activitats. Aqueix curs va suposar un punt d'inflexió en la trajectòria de l'equip. El present TFG descriu els detalls de la reorientació estratègica que vam impulsar des de la direcció de l'equip. Per la seua part, Hyperloop representa la idea d'un nou mitjà de transport que utilitza càpsules levitant a l'interior d'un tub al buit. Per tant, al no haver-hi a penes forces de fregament i fricció que ho frenen, Hyperloop és capaç d'aconseguir velocitats de fins a 1.000 km/h amb un consum energètic molt menor que altres mitjans de transport. Des de la seua creació en 2016, l'activitat de Hyperloop UPV venia emmarcant-se en la participació en la Hyperloop Pod Competition, una competició internacional organitzada per Elon Musk i SpaceX als Estats Units. Aquest certamen estava dirigit a equips universitaris i el repte consistia a dissenyar i construir prototips de Hyperloop capaços d'aconseguir la màxima velocitat possible a l'interior d'una pista de proves instal·lada a Los Angeles. No obstant això, al juliol de 2019, Elon Musk mostra el seu desig d'escometre canvis rellevants per a la pròxima edició de la competició, la qual mai arriba a celebrar-se. Durant els mesos següents a aquest anunci, al no tindre cap normativa tècnica que confirmara la competició, la direcció de l'equip vam decidir desenvolupar una nova estratègia corporativa per a Hyperloop UPV, amb l'objectiu de mantindre l'interés dels nostres stakeholders i minimitzar la nostra dependència de la competició americana. En conseqüència, aquest Treball Fi de Grau tràfic d'explicar com un moment d'incertesa es va convertir en una oportunitat per a expandir un equip universitari enclaustrat en una competició celebrada a l'altre costat del món. El TFG detalla tot el procés d'anàlisi estratègic, els objectius que es van marcar per a assegurar una projecció sostenible a llarg termini que transcendiren la mera competició universitària, i el desenvolupament dels projectes que es van escometre per a dur a terme aquesta estratègia. Per a això, el TFG comença descrivint l'anàlisi de l'equip i el seu entorn que es va dur a terme en els primers mesos del curs 2019-2020, amb la idea de comprendre els interessos dels stakeholders en un moment de gran incertesa. Aquesta anàlisi va donar com a resultat l'establiment dels objectius estratègics clau: Aprenentatge, Desenvolupament de Tecnologia, Divulgació i Repercussió Pública. Per a aconseguir aquests objectius, la direcció va establir cinc projectes, alguns dels quals estaven oberts a continuar amb la competició americana. En general, es buscava un nou model de gestió i uns nous reptes que contribuïren a desenvolupar la tecnologia Hyperloop d'una manera més escalable i més obert a col·laboracions amb equips d'altres països. A més, aquest canvi va coincidir amb l'esclat de l'emergència sanitària de la COVID-19, que va incrementar encara més la necessitat estratègica de cohesió entorn d'un model que fora més realista. El present TFG recull tota l'experiència de l'anàlisi, disseny, implementació i avaluació del pla estratègic per a Hyperloop UPV en el qual vaig participar com a capità de l'equip en el curs 2019-2020. L'avaluació d'alguns projectes s'estén a l'any 2021 pel fet que la pandèmia va impedir que es dugueren a terme en el temps previst. El TFG acaba amb diferents propostes de millora per a una futura estratègia de Hyperloop UPV. es_ES
dc.format.extent 117 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Análisis estratégico es_ES
dc.subject Lanzadera de startups es_ES
dc.subject Stakeholders es_ES
dc.subject Estrategia corporativa es_ES
dc.subject Universitat Politécnica de València (UPV) es_ES
dc.subject Hyperloop es_ES
dc.subject Generación Espontánea es_ES
dc.subject Gestión de Equipos es_ES
dc.subject Evaluación de Proyectos es_ES
dc.subject Comportamiento Organizacional es_ES
dc.subject Team Management es_ES
dc.subject Project Evaluation es_ES
dc.subject Organizational Behavior es_ES
dc.subject.classification COMERCIALIZACION E INVESTIGACION DE MERCADOS es_ES
dc.subject.other Grado en Administración y Dirección de Empresas-Grau en Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.title Diseño e implementación de la estrategia corporativa en un equipo de estudiantes: El caso de Hyperloop UPV en el curso 2019-2020 es_ES
dc.title.alternative Design and implementation of the corporate strategy in a student team: The case study of Hyperloop UPV in the 2019-2020 academic year es_ES
dc.title.alternative Disseny i implementació de l'estratègia corporativa en un equip d estudiants: El cas de Hyperloop UPV al curs 2019-2020 es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Economía y Ciencias Sociales - Departament d'Economia i Ciències Socials es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Hernández Cerrillo, J. (2022). Diseño e implementación de la estrategia corporativa en un equipo de estudiantes: El caso de Hyperloop UPV en el curso 2019-2020. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/185151 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\151397 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem