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dc.contributor.advisor | Nadal Soriano, Enrique | es_ES |
dc.contributor.author | Ouahid Hessissen, Alia | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-09-05T10:00:55Z | |
dc.date.available | 2022-09-05T10:00:55Z | |
dc.date.created | 2022-07-21 | |
dc.date.issued | 2022-09-05 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/185195 | |
dc.description.abstract | [ES] La finalidad del presente proyecto es el diseño y cálculo de un reductor de velocidad de dos etapas aplicado en el mecanismo del movimineto de translación de un puente grúa industrial ideado para elevar y transportar cargas elevadas. Se procederá con el cálculo teórico cumpliendo con las especificaciones de velocidad y par requeridas y se dimensionarán los elementos en base a dichos resultados. Se realizará el cálculo del reductor de velocidades y des sus componentes y además se realizará un diseño CAD del mismo. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] In order to control a machine’s speed and torque, a power transmission is installed between the power supply engine and the machine to be controlled. Generally, the assembly contains an engine with a single operating speed and a single nominal torque, while the machine to be controlled usually operates at different speed and torque ranges. Therefore, In order to adapt the characteristics of the engine to the machine’s requirements, it is necessary to use a speed reducer or multiplier with constant ratio between said engine and machine. There are many applications in the industry that stand in need of such mechanical devices that help drive systems maintain optimal speed and torque values, and one of them is the regulation of the speed of industrial bridge cranes, primarily employed in the automotive industry. On that account, the approach of this project is to develop a proposal of a speed reducer for a geared bridge crane for the company KITO CRANE, specifically the model G1MO025 H-E. The mechanical reduction device should be able to reduce the input power source speed to convey the required output speed while taking into consideration the size and adaptability requirements. A full CAD model has been created with all necessary parts included. | es_ES |
dc.description.abstract | [CA] A fi d’aconseguir una velocitat `optima requerida per al funcionament de certes m`aquines, s’instal·la una transmissi´o de pot`encia entre el motor i la m`aquina a controlar. Generalment, el conjunt cont´e un motor amb amb una ´unica velocitat de funcionament i un ´unic parell nominal, mentres que la m`aquina a controlar sol demandar distints rangs de velocitat i parell. Per tant, per a adaptar les caracter´ıstiques del motor als requeriments de la m`aquina, ´es necessari utilitzar un reductor o multiplicador de velocitat amb relaci´o de transmissi´o constant entre el motor i la m`aquina. Hi ha nombroses aplicacions en la ind´ustria que precisen d’este tipus de dispositius mec`anics que regulen els sistemes de transmissi´o i els ajuden a mantindre valors adequats de velocitat i parell, i una d’elles ´es la regulaci´o de la velocitat de ponts grua industrials, empleats principalment en la ind´ustria automobil´ıstica. Sent a¸c`o aix´ı, es planteja desenrotllar una proposta de reductor de velocitat per a un pont grua motoritzat per a l’empresa KITO CRANE, espec´ıficament el model G1MO025 HE. El dispositiu de reducci´o mec`anica ha de ser capa¸c de reduir la velocitat de la font d’alimentaci´o d’entrada per a transmetre la velocitat d’eixida requerida tenint en compte els requisits de grand`aria i adaptabilitat. Es crear`a un model CAD complet amb totes les peces necess`aries incloses. | es_ES |
dc.format.extent | 126 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Reductor de velocidad | es_ES |
dc.subject | Puente grúa | es_ES |
dc.subject | Cálculo de engranajes | es_ES |
dc.subject | Cálculo de rodamientos | es_ES |
dc.subject.classification | INGENIERIA MECANICA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Ingeniería Mecánica-Grau en Enginyeria Mecànica | es_ES |
dc.title | Diseño de un reductor de velocidades para el movimiento de translación de un puente grúa de 3 toneladas para el movimiento de maquinaria en la industria automovilística | es_ES |
dc.title.alternative | Design of a speed reducer for the translation movement of a 3-ton bridge crane for the movement of machinery in automotive industry | es_ES |
dc.title.alternative | Disseny d'un reductor de velocitats per al moviment de translació d'un pont grua de 3 tones per al moviment de maquinària en l'indústria automobilística | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Ouahid Hessissen, A. (2022). Diseño de un reductor de velocidades para el movimiento de translación de un puente grúa de 3 toneladas para el movimiento de maquinaria en la industria automovilística. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/185195 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\151808 | es_ES |