- -

Performance and durability optimization of a hydrogen multiple fuel cell system for heavy-duty transport applications

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Performance and durability optimization of a hydrogen multiple fuel cell system for heavy-duty transport applications

Show full item record

Luengo Pérez-Hickman, P. (2022). Performance and durability optimization of a hydrogen multiple fuel cell system for heavy-duty transport applications. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/185697

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/185697

Files in this item

Item Metadata

Title: Performance and durability optimization of a hydrogen multiple fuel cell system for heavy-duty transport applications
Secondary Title: Optimització del rendiment i la durabilitat d'un sistema de pila de combustible múltiple d'hidrogen per a aplicacions de transport pesat
Author: Luengo Pérez-Hickman, Pablo
Director(s): Novella Rosa, Ricardo López Juárez, Marcos
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Read date / Event date:
2022-07-27
Issued date:
Abstract:
[ES] El objetivo de este estudio es examinar los posibles beneficios económicos y medioambientales del uso de pilas de combustible (FC) como sistema de propulsión de un vehículo pesado. Se ha utilizado una plataforma de ...[+]


[CAT] L'objectiu d'aquest estudi és examinar els beneficis econòmics i mediambientals possibles de l'ús de piles de combustible (FC) com a sistema de propulsió d'un vehicle pesant. S'ha fet servir una plataforma de ...[+]


[EN] The goal of this study is to examine the potential economic and environmental benefits of using FCs (FC) as the propulsion system of a heavy-duty vehicle. A modelling platform has been used to simulate HDFCV drive ...[+]
Subjects: Hidrógeno , Sistemas de Propulsión , Pilas de Combustible , LCA , TCO
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Máster Universitario en Ingeniería Industrial-Màster Universitari en Enginyeria Industrial
Type: Tesis de máster

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record