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Flow Capacity and Efficiency Modelling of Twin-Entry Radial Turbines under Unequal Admission Conditions through CFD Analysis and Experiments

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Flow Capacity and Efficiency Modelling of Twin-Entry Radial Turbines under Unequal Admission Conditions through CFD Analysis and Experiments

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Medina Tomás, N. (2022). Flow Capacity and Efficiency Modelling of Twin-Entry Radial Turbines under Unequal Admission Conditions through CFD Analysis and Experiments [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/185820

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/185820

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Título: Flow Capacity and Efficiency Modelling of Twin-Entry Radial Turbines under Unequal Admission Conditions through CFD Analysis and Experiments
Autor: Medina Tomás, Nicolás
Director(es): Galindo Lucas, José García-Cuevas González, Luis Miguel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2022-07-20
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] Este trabajo está centrado en analizar el flujo y la eficiencia de turbinas de doble entrada, así como desarrollar modelos de capacidad de flujo y eficiencia que sean capaces de predecir su comportamiento en condiciones ...[+]


[CA] El present treball està centrat en analitzar el flux i l'eficiència de turbines de doble entrada, així com desenvolupar models de capacitat de flux i eficiència que siguen capaços de predir el seu comportament en ...[+]


[EN] The current work focuses on the flow capacity and efficiency analysis and modelling of twin-entry radial turbines under unequal admission conditions. These conditions are the most common in real operation, so they ...[+]
Palabras clave: Internal combustion engines , Turbine modelling , Twin-entry turbines , Radial turbines , Unequal admission conditions , Momentum exchange , Turbinas radiales , Turbinas de doble entrada , Admisión de aire
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/185820
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//FPU17%2F02803/
Agradecimientos:
The author would like to acknowledge the financial support received through contract FPU17/02803 of the Programa de Formación de Profesorado Universitario of Spanish Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.
Tipo: Tesis doctoral

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