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L'apropament cultural com a resposta a la turismefòbia

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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L'apropament cultural com a resposta a la turismefòbia

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dc.contributor.advisor Giménez Chornet, Vicent es_ES
dc.contributor.author López Dolz, Ruth es_ES
dc.date.accessioned 2022-09-13T08:58:33Z
dc.date.available 2022-09-13T08:58:33Z
dc.date.created 2022-07-22
dc.date.issued 2022-09-13 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/185880
dc.description.abstract [CA] La turismefòbia és un fenomen cada vegada més estés dins el turisme de masses. Una percepció dels locals cap als turistes difícil de corregir. Una sensació d'irritabilitat per part dels amfitrions que si es pot prevenir si la destinació pren mesures qualitatives i quantitatives a temps. L'activitat turística va arribar a Menorca de manera tardana, i des de la seua arribada, la societat menorquina i les institucions, s'ha sabut mantenir un equilibri entre economia, societat i medi ambient, valors cracterístics del turisme responsable. Menorca està a temps de prevenir la turismefòbia. Dissenyar un producte cultural, una activitat que es duga a terme a llarg termini, amb el patrimoni del lloc com a contingut i temàtica i dirigit a la pròpia població local, on es col·loca al local com a visitant del patrimoni del qual forma part, és un mètode que fa conscient al local sobre el seu paper com a consumidor del seu propi patrimoni. Apropar el patrimoni al local el col.loca com a visitant local i el fa empatitzar amb el visitant forà. A més fer valdre el patrimoni dins la societat local, crea un vincle sa entre aquests. El producte cultural creat per a la societat menorquina és una mesura complementaria, quantitativa i preventiva de la turismefòbia. es_ES
dc.description.abstract [ES] La turismofobia es un fenómeno cada vez más extendido dentro del turismo de masas. Una percepción de los locales hacia los turistas difícil de corregir. Una sensación de irritabilidad por parte de los anfitriones que si se puede prevenir si el destino toma medidas cualitativas y cuantitativas a tiempo. La actividad turística llegó a Menorca de manera tardía, y desde su llegada, la sociedad menorquina y las instituciones, se ha sabido mantener un equilibrio entre economía, sociedad y medio ambiente, valores característicos del turismo responsable. Menorca está a tiempo de prevenir la turismofobia. Diseñar un producto cultural, una actividad que se lleve a cabo a largo plazo, con el patrimonio del lugar como contenido y temática y dirigido a la propia población local, donde se coloca al local como visitante del patrimonio del cual forma parte, es un método que hace consciente al local sobre su papel como consumidor de su propio patrimonio. Acercar el patrimonio al local lo coloca como visitante local y lo hace empatizar con el visitante foráneo. Además hacer valer el patrimonio dentro de la sociedad local, crea un vínculo sano entre estos. El producto cultural creado para la sociedad menorquina es una medida complementaría, cuantitativa y preventiva de la turismofobia. es_ES
dc.description.abstract [EN] Tourismophobia is an increasingly widespread phenomenon within mass tourism. A perception of locals towards tourists difficult to correct. A feeling of irritability on the part of the hosts that can be prevented if the destination takes qualitative and quantitative measures in time. Tourist activity arrived in Menorca late, and since its arrival, Menorcan society and institutions have known how to maintain a balance between economy, society and the environment, characteristic values ¿¿of responsible tourism. Menorca is in time to prevent tourismophobia. Creating a cultural product, an activity that is carried out in the long term, with the heritage of the place as content and theme and aimed at the local population itself, where the local is placed as a visitor of the heritage of which he is a part, is a method that makes the local aware of its role as a consumer of its own heritage. Bringing heritage closer to the local places it as a local visitor and makes it empathize with the foreign visitor. In addition, asserting heritage within local society creates a healthy link between them. The cultural product created for Menorcan society is a complementary, quantitative and preventive measure of tourismephobia. es_ES
dc.format.extent 118 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Producto cultural es_ES
dc.subject Turismo responsable es_ES
dc.subject Turismo de masas es_ES
dc.subject Turismofobia es_ES
dc.subject Turismefòbia es_ES
dc.subject Turisme de masses es_ES
dc.subject Turisme responsable es_ES
dc.subject Producte cultural es_ES
dc.subject Tourismephobia es_ES
dc.subject Mass tourism es_ES
dc.subject Responsible tourism es_ES
dc.subject Cultural product es_ES
dc.subject.classification BIBLIOTECONOMIA Y DOCUMENTACION es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Gestión Cultural-Màster Universitari en Gestió Cultural es_ES
dc.title L'apropament cultural com a resposta a la turismefòbia es_ES
dc.title.alternative El acercamiento cultural como respuesta a la turismofobia es_ES
dc.title.alternative The cultural approach as a response to overtourism es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte - Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art es_ES
dc.description.bibliographicCitation López Dolz, R. (2022). L'apropament cultural com a resposta a la turismefòbia. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/185880 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\148706 es_ES


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