Resumen:
|
[ES] Aquest treball de final de grau està dedicat a l'estudi iconogràfic, històric i mate-rial així com la intervenció restaurativa d una escultura de principis del segle XX. La qual forma part d'un conjunt escultòric de ...[+]
[ES] Aquest treball de final de grau està dedicat a l'estudi iconogràfic, històric i mate-rial així com la intervenció restaurativa d una escultura de principis del segle XX. La qual forma part d'un conjunt escultòric de fusta d estil barroc, i totalment daurat.
L'obra en qüestió és el pas processional de Sant Jordi d Alcoi, exposat actual-ment al Museu Alcoià de la festa (MAF), localitzat en Alcoi. Excepte els tres dies de festa local en honor al sant, dates en el que s exhibeix en processó i en el que l obra sofreix molt. El pas processional va ser obra del taller artesà valencià Royo i Rabassa (C/Trinitaris, 4, València), signat als dos laterals interiors de la peça en perfecte estat.
La intervenció per a la millora estètica i estructural del pas processional, s inicia amb una documentació, tant històrica com fotogràfica, per a concloure amb els tractaments idonis per a la seua restauració. L obra es troba intervinguda prèvi-ament per personal no qualificat. A més està trencada i deteriorada per diverses zones, encara que el problema general siga l'estètic, degut a que es troba com-pletament repintada i amb brutícia superficial acumulada, que ha generat l ennegriment i pèrdua de la seua lluentor original. Per tant, la intervenció es centra en la neteja química, per tornar la integritat estètica de l original; la re-construcció volumètrica dels faltants amb estuc tradicional i la reconstrucció cromàtica per donar una aparença heterogènia de tot el conjunt. Finalment, se li aplica una protecció final per garantir la seua perdurabilitat, i un estudi de con-servació preventiva per a mantenir l obra en perfecte estat els dies d us i trasllat.
[-]
[EN] This final degree project is dedicated to the iconographic, historical, and material study as well as to the restorative intervention of a sculpture from the early twentieth century. Which is part of a sculptural set ...[+]
[EN] This final degree project is dedicated to the iconographic, historical, and material study as well as to the restorative intervention of a sculpture from the early twentieth century. Which is part of a sculptural set of baroque-style wood, and completely gilded.
The work in question is the processional passage of Saint George de Alcoy, cur-rently exhibited at the Alcoyano de la Fiesta Museum (MAF), located in Alcoy. Except for the three days of local festivity in honor of the saint, dates in which it is exhibited in procession and in which the work suffers a lot. The processional passage was the work of the Valencian artisan workshop Royo y Rabasa (C / Trinitarios, 4, Valencia), signed on the two interior sides of the piece in perfect condition.
The intervention for the aesthetic and structural improvement of the proces-sional passage begins with a documentation, both historical and photographic, to conclude with the ideal treatments for its restoration. The work is previously intervened by unqualified personnel. In addition, it is fractured and deteriorated in various areas, although the general problem is aesthetic, because it is com-pletely repainted and with accumulated superficial dirt, which has generated blackening and loss of original brilliance. Therefore, the intervention focuses on chemical cleaning, to restore the aesthetic integrity of the original; the volumet-ric reconstruction of the missing pieces with traditional stucco and the chromatic reconstruction to give a heterogeneous appearance of the whole set. Finally, a final protection is applied to ensure its durability, and a preventive conservation study to keep the work in perfect condition on days of use and transfer.
[-]
|