Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Patrao Herrero, Iván | es_ES |
dc.contributor.advisor | González Medina, Raúl | es_ES |
dc.contributor.author | García Santes, Alejandro | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-09-19T13:57:45Z | |
dc.date.available | 2022-09-19T13:57:45Z | |
dc.date.created | 2022-07-13 | |
dc.date.issued | 2022-09-19 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/186314 | |
dc.description.abstract | [ES] The Volvo car factory in Ghent uses the Siemens SINAMICS S120 in the automation of its welding process, specifically in the control of the lift that raises and lowers the car bodies so that the robotic arms can perform the spot welds. The project arises from the specific need of Volvo technicians to expand their knowledge of the S120 for fault detection and subsequent testing of correct operation. The aim of the project is the construction of a mechanical support for the assembly and commissioning of a linear motion control system driven by the S120. A drive is the electronic device that controls the electrical power sent to the motor. The drive supplies electricity to the motor in varying amounts and frequencies, thus indirectly controlling the speed and torque of the motor. Esentially, the drive system consists of the main brain which is a PLC, the S120 drive, a power supply and the relevant protection devices. On the other hand, the linear motion is achieved with 2 positioning tables driven by 2 servomotors working on the master-slave principle. Each motor-table set is equipped with absolute encodersto determine the exact position and speed at any given moment. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] In this project, the design of a DCDC converter to charge a Lithium-Ion cell is carried out, as well as the process for the implementation of fast charging methods. It will begin with a description of the existing cell technologies in the market and the one chosen for this project. After this, the chosen charging methods for the implementation and sizing of the system will be explained in detail. Next, the typology and components that will be necessary to charge the cell will be designed, as well as to enable its control, with a Buck reduction converter being the main element of the system. This section is completed with the sizing and choice of components. After defining the typology of the system, the system will be modeled and the control loop will be determined together with the design of the regulator. Finally, the conclusions obtained through this development are presented and the economic cost of the physical project and its development are also detailed. | es_ES |
dc.description.abstract | [CAT] En aquest projecte es realitza el disseny d'un convertidor DCDC per carregar una cel·la d'Ion-Liti així com el procés per a la implementació de mètodes de càrrega ràpida. Es començarà fent una descripció de les tecnologies de cel·les existents al mercat i l'escollida per a aquest projecte. Després d'això s'explicaran detalladament els mètodes de càrrega elegits per a la implementació i el dimensionament del sistema. A continuació, es procedirà a dissenyar la tipologia i components que seran necessaris per carregar la cel·la, així com possibilitar-ne el control, sent un convertidor reductor Buck el principal element del sistema. Aquest apartat es completa amb el dimensionament i l'elecció dels components. Després de definir la tipologia del sistema, es procedirà a modelitzar el sistema i es determinarà el llaç de control juntament amb el disseny del regulador. Per finalitzar, s'exposen les conclusions obtingudes mitjançant aquest desenvolupament i a més es detalla el cost econòmic del projecte físic i el seu desenvolupament. | es_ES |
dc.format.extent | 83 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Ion-Litio | es_ES |
dc.subject | Li-Ion | es_ES |
dc.subject | Buck | es_ES |
dc.subject | Carga | es_ES |
dc.subject | Baterías | es_ES |
dc.subject | Litio | es_ES |
dc.subject | Pulse-charging | es_ES |
dc.subject | Step-charging | es_ES |
dc.subject.classification | TECNOLOGIA ELECTRONICA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Ingeniería en Tecnologías Industriales-Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials | es_ES |
dc.title | Diseño de algoritmos de carga en un convertidor reductor Buck de 10 amperios con control de corriente para celdas de baterías de Ion-Litio | es_ES |
dc.title.alternative | Design of charging algorithms in a 10 amp Buck step-down converter with current control for Lithium-Ion battery cells | es_ES |
dc.title.alternative | Disseny d'algoritmes de càrrega en un convertidor reductor *Buck de 10 amperes amb control de corrent per a cel·les de bateries d'Ió-Liti | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Electrónica - Departament d'Enginyeria Electrònica | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | García Santes, A. (2022). Diseño de algoritmos de carga en un convertidor reductor Buck de 10 amperios con control de corriente para celdas de baterías de Ion-Litio. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/186314 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\148927 | es_ES |