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Comparative Study of Optimal Multivariable LQR and MPC Controllers for Unmanned Combat Air Systems in Trajectory Tracking

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Comparative Study of Optimal Multivariable LQR and MPC Controllers for Unmanned Combat Air Systems in Trajectory Tracking

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Ortiz, A.; Garcia-Nieto, S.; Simarro Fernández, R. (2021). Comparative Study of Optimal Multivariable LQR and MPC Controllers for Unmanned Combat Air Systems in Trajectory Tracking. Electronics. 10(3):1-31. https://doi.org/10.3390/electronics10030331

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/187296

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Título: Comparative Study of Optimal Multivariable LQR and MPC Controllers for Unmanned Combat Air Systems in Trajectory Tracking
Autor: Ortiz, Alvaro Garcia-Nieto, Sergio Simarro Fernández, Raúl
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de Sistemas y Automática - Departament d'Enginyeria de Sistemes i Automàtica
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Guidance, navigation, and control system design is, undoubtedly, one of the most relevant issues in any type of unmanned aerial vehicle, especially in the case of military missions. This task needs to be performed in ...[+]
Palabras clave: Unmanned aerial vehicles (UAVs) , Algorithm , UAV control , Tracking , Octree , Mapping , Sensors and actuators in UAVs , Path planning , Rectangloid , Trajectory
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Electronics. (eissn: 2079-9292 )
DOI: 10.3390/electronics10030331
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/electronics10030331
Coste APC: 1500
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//AICO%2F2019%2F055//Herramientas avanzadas para la obtención y análisis de soluciones en problemas de optimización multiobjetivo/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//RTI2018-096904-B-I00-AR//HERRAMIENTAS DE OPTIMIZACION MULTIOBJETIVO PARA LA CARACTERIZACION Y ANALISIS DE CONCEPTOS DE DISEÑO Y SOLUCIONES SUB-OPTIMAS EFICIENTES EN PROBLEMAS DE INGENIERIA DE SISTEMAS/
Agradecimientos:
This work was partially funded by project RTI2018-096904-B-I00 from the Spanish Ministry of Economy and by project AICO/2019/055 from Generalitat Valenciana.
Tipo: Artículo

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