Abstract:
|
[ES] El trabajo consiste en el diseño de una instalación eléctrica que alimentará un total de 10 puntos de recarga dobles de 22kW con una capacidad total de 20 plazas electrificadas. La instalación, conectada a red, contará ...[+]
[ES] El trabajo consiste en el diseño de una instalación eléctrica que alimentará un total de 10 puntos de recarga dobles de 22kW con una capacidad total de 20 plazas electrificadas. La instalación, conectada a red, contará con el aporte de una instalación solar fotovoltaica sobre marquesina para aparcamiento de 50kWp. Se incluye el diseño de la acometida en media tensión, centro de transformación, protecciones y la instalación fotovoltaica.
[-]
[EN] The work consists of the design of an electrical installation that will supply a total of 10 double 22kW charging points with a total capacity of 20 electrified spaces. The installation, connected to the grid, will ...[+]
[EN] The work consists of the design of an electrical installation that will supply a total of 10 double 22kW charging points with a total capacity of 20 electrified spaces. The installation, connected to the grid, will have the contribution of a 50kWp solar photovoltaic installation on a car park canopy. The design of the medium voltage connection, transformation centre, protections and the photovoltaic installation are included.
[-]
[CA] Dins del marc de la lluita contra el canvi climàtic, s'ha vingut observant un canvi
de paradigma en la mobilitat, apuntant cap a un model elèctric. S'espera que la
quantitat de vehicles de combustió interna, que ...[+]
[CA] Dins del marc de la lluita contra el canvi climàtic, s'ha vingut observant un canvi
de paradigma en la mobilitat, apuntant cap a un model elèctric. S'espera que la
quantitat de vehicles de combustió interna, que encara dominen el parc
automobilístic, es reduïsca progressivament, al mateix temps que augmenten
aquells models elèctrics o híbrids. Per a aconseguir aquest objectiu és necessari
disposar d'una àmplia xarxa de carregadors, dispersats per tot el territori i que
siguen capaços de cobrir la demanda.
El sector del transport és el responsable del 25% de les emissions de gasos
d'efecte d'hivernacle a Espanya, i distingint per maneres de transport, la carretera
representa el 95%. Atesa la voluntat de reduir les emissions d'aquests gasos i
millorar la qualitat de l'aire, una de les mesures més importants en l'actualitat
passa per electrificar el sector del transport.
L'aposta pel cotxe elèctric com a mitjà de transport menys contaminant i més
eficient ha d'anar acompanyada per una infraestructura de recàrrega prou
extensa perquè els usuaris siguen capaços de realitzar qualsevol trajecte, sense
veure's condicionats per la incapacitat de carregar la bateria.
L'objectiu del present treball és el disseny d'una estació de càrrega de vehicles
elèctrics (VE), situada en l'aparcament públic del complex esportiu municipal Son
Moix a Palma, concretament enfront del Palau Municipal d'Esports. La instal·lació
comptarà amb l'aportació d'energia solar fotovoltaica de 50 kWp de potència per
al seu proveïment energètic, amb la intenció de cobrir part de la demanda
energètica dels carregadors i augmentar la presència d'energies renovables.
[-]
|