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Numerical simulations of transient boundary layers on highly deformed oscillating profiles: effects of mesh quality.

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Numerical simulations of transient boundary layers on highly deformed oscillating profiles: effects of mesh quality.

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Veintimilla Gozalbo, G. (2022). Numerical simulations of transient boundary layers on highly deformed oscillating profiles: effects of mesh quality. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/187481

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Título: Numerical simulations of transient boundary layers on highly deformed oscillating profiles: effects of mesh quality.
Otro titulo: Simulaciones numéricas de capas límite transitorias en perfiles oscilantes muy deformados: efectos de la calidad de la malla.
Simulacions numèriques de capes límit transitòries en perfils oscil·lants molt deformats: efectes de la qualitat de la malla.
Autor: Veintimilla Gozalbo, Germán
Director(es): Margot, Xandra Marcelle Doue, Nicolas
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha acto/lectura:
2022-09-19
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] Los perfiles sujetos a movimientos oscilantes producen grandes deformaciones en la malla, provocando una simulación deficiente de la capa límite transitoria. Los perfiles con movimiento combinado de cabeceo y ...[+]


[EN] Profiles subject to oscillating motions produce large deformations in the mesh, causing a poor simulation of the transient boundary layer. Profiles with combined pitch and plunge motion are usually meshed with the ...[+]
Palabras clave: Perfil oscilante , Calidad de malla , Burbuja de desprendimiento laminar , Capa límite transitoria , Número de Reynolds , Oscillating airfoil , Mesh quality , Laminar separation bubble , Transient boundary layer , Low Reynolds number
Derechos de uso: Cerrado
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Titulación: Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial
Agradecimientos:
This research was supported by the Aerodynamics, Energetics and Propulsion Department of ISAE-SUPAERO.
Tipo: Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado

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