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Design and optimization of the nozzle geometry of a high pressure hydrogen injector

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Design and optimization of the nozzle geometry of a high pressure hydrogen injector

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dc.contributor.advisor López Sánchez, José Javier es_ES
dc.contributor.advisor Zepf, Andreas es_ES
dc.contributor.author Vilanova Prieto, Gonzalo es_ES
dc.date.accessioned 2022-10-13T09:20:28Z
dc.date.available 2022-10-13T09:20:28Z
dc.date.created 2022-09-13
dc.date.issued 2022-10-13 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/187583
dc.description.abstract [EN] Hydrogen, a clean-burning fuel with one of the highest energy densities, is seen as the future fuel, not only for automobile applications but also to generate electricity. The use of hydrogen to power internal combustion engines has yielded promising results. Due to the lack of carbon in hydrogen, no carbon compounds are emitted into the atmosphere by these engines. Air pollution will be reduced, leaving just nitrogen oxides as source of harmful emissions. Moreover, injection techniques are closely linked to abnormal combustion in spark-ignition engines such as knocking, pre-ignition or backfiring. Port fuel injection issues such as pre-ignition or backfiring can be solved with direct injection. The goal of this thesis is to optimize the geometry of the nozzle of a single cylinder highpressure direct injection hydrogen engine. Parameters were varied over a wide range of values to implement the ideal nozzle. Angles ! and " together with the diameter of the injector hole were among those considered. The model was implemented in CATIA and then imported into CONVERGE to prepare the nozzle for a Computational Fluid Dynamics simulation. A single hole nozzle and a two-hole nozzle were the two models that were created. Lambda, cylinder pressure, heat release rate or mass flow rate were some of the values studied. Over the course of this work, it was examined how the influence of the parameters affected the values indicated above. es_ES
dc.description.abstract [ES] El objetivo de este trabajo es optimizar un motor de investigación monocilíndrico para su uso con hidrógeno bajo inyección directa a alta presión. Se están investigando diversas estrategias de inyección y geometrías de inyectores con respecto a su efecto en el proceso de combustión. Para mantener bajo el esfuerzo experimental, se utilizan simulaciones 3D-CFD de la combustión para estimar los efectos de los diseños de toberas modificadas. En este trabajo, se van a construir e investigar diferentes geometrías de toberas mediante simulación. Posteriormente, el modelo del inyector se integrará en un modelo de combustión para estimar los efectos sobre la combustión además de la influencia sobre la formación de la mezcla. es_ES
dc.format.extent 67 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Hidrógeno es_ES
dc.subject Tobera es_ES
dc.subject Inyector es_ES
dc.subject Presión es_ES
dc.subject CFD es_ES
dc.subject Combustión es_ES
dc.subject Ignición es_ES
dc.subject Geometría es_ES
dc.subject Simulación es_ES
dc.subject Optimización es_ES
dc.subject Bujía es_ES
dc.subject Hydrogen es_ES
dc.subject Nozzle es_ES
dc.subject Pressure es_ES
dc.subject Combustion es_ES
dc.subject Ignition es_ES
dc.subject Geometry es_ES
dc.subject Simulation es_ES
dc.subject Optimization es_ES
dc.subject Spark plug es_ES
dc.subject.classification MAQUINAS Y MOTORES TERMICOS es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería en Tecnologías Industriales-Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials es_ES
dc.title Design and optimization of the nozzle geometry of a high pressure hydrogen injector es_ES
dc.title.alternative Diseño y optimización de la geometría de la tobera de un inyector de hidrógeno a alta presión. es_ES
dc.title.alternative Disseny i optimització de la geometria de la tovera d'un injector d'hidrogen a alta pressió. es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Vilanova Prieto, G. (2022). Design and optimization of the nozzle geometry of a high pressure hydrogen injector. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/187583 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\151314 es_ES


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