Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Samper Madrigal, María Dolores | es_ES |
dc.contributor.advisor | Ibiza Palacios, Julio Enrique | es_ES |
dc.contributor.author | Villalba Bellón, Carlos | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-10-14T11:59:18Z | |
dc.date.available | 2022-10-14T11:59:18Z | |
dc.date.created | 2022-09-20 | |
dc.date.issued | 2022-10-14 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/187750 | |
dc.description.abstract | [ES] El transporte de mercancías por carretera es un eje fundamental en la sociedad, más concretamente el transporte mediante tráiler. Es un sector que no ha parado de evolucionar desde sus inicios. Esta evolución se ve reflejada tanto en aspectos de seguridad, así como en aspectos de desarrollo de nuevos productos, para los cuales se han de cumplir las normativas que dictan los distintos órganos administrativos creados mediante acuerdos internacionales. Es por ello que en el presente trabajo se diseñará, calculará y homologará la defensa trasera de un semirremolque SOR IBÉRICA S.A.U dada la nueva actualización del reglamento 58 (CEPE-ONU) para que así ésta cumpla los requisitos demandados por la legislación. Además, aprovechando los cambios que aportará este nuevo reglamento se realizarán varios diseños de componentes que van ubicados en la trasera del chasis tales como las faldillas y una puerta trasera. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] The transport of goods by road is a fundamental axis in society, more specifically transport by trailer. It is a sector that has not stopped evolving since its inception. This evolution is reflected both in security aspects, as well as in aspects of the development of new products, for which the regulations dictated by the different administrative bodies created through international agreements must be complied with. That is why in this work the rear bumper of a SOR IBÉRICA S.A.U semi-trailer will be designed, calculated and homologated given the new update of regulation 58 (CEPE-ONU) so that it meets the requirements demanded by the legislation. In addition, taking advantage of the changes that this new regulation will bring, several component designs will be made that are located at the rear of the chassis, such as the mud flaps and a rear door. | es_ES |
dc.description.abstract | [CA] El transport de mercaderies per carretera és un eix fonamental en la societat, més concretament el transport mitjançant tràiler. És un sector que no ha deixat d'evolucionar des dels seus inicis. Aquest creixement es veu reflectit tant en aspectes de seguretat, com en aspectes de desenvolupament de nous productes lligats a actes reglamentaris, complint-se així les normatives que dicten els diferents òrgans administratius creats mitjançant acords internacionals. Per això, en el present treball es dissenyarà, calcularà i homologarà la defensa posterior d'un semiremolc SOR IBÈRICA S.A.U. donada la nova actualització del reglament 58 (*CEPE-ONU) perquè així aquesta complisca els requisits demandats per la legislació. Una vegada entesa com funciona la legislació a la UE es procedeix al disseny del dispositiu de protecció posterior homologat de SOR IBÈRICA mitjançant el software Inventor. Tot seguit, es realitza un estudi per elements finits simulant les condicions d'assaig que dicta tant el reglament com l'Institut Nacional de Tècnica Aeroespacial “Esteban Terradas” INTA, laboratori encarregat d'executar l'assaig i de certificar l'homologació. Donada la nova actualització del reglament és possible certificar una homologació aportant únicament un estudi d'elements finits. Les dades obtingudes en l'estudi són comparades amb les reals, i una vegada ajustat a la realitat és possible realitzar xicotetes modificacions per a l'optimització del DPT, i així, aconseguir estalviar en costos de producció sense necessitat de fabricar un prototip cada vegada que es requerisca homologar un nou component. Per a aconseguir aquest objectiu i comprendre la seua geometria, es detallen els passos de disseny que requereix tant el bastidor del vehicle com el DPT. Després d'optimitzar el disseny, s'obtenen les noves dades d'assaig per a comparar-los amb el disseny inicial, i així poder confirmar un millor desenvolupament estructural en el seu disseny i la possible reducció dels costos de fabricació | es_ES |
dc.format.extent | 317 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Seguridad en el transporte | es_ES |
dc.subject | Semirremolques | es_ES |
dc.subject | Chasis | es_ES |
dc.subject | Trailer | es_ES |
dc.subject | Transport safety | es_ES |
dc.subject | Chassis design | es_ES |
dc.subject.classification | CIENCIA DE LOS MATERIALES E INGENIERIA METALURGICA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Ingeniería Mecánica-Grau en Enginyeria Mecànica | es_ES |
dc.title | Diseño, cálculo y homologación de la protección trasera de un semirremolque SOR IBÉRICA S.A.U dada la actualización del reglamento 58 (CEPE-ONU) | es_ES |
dc.title.alternative | Design, calculation and approval of the rear protection of a SOR IBÉRICA S.A.U semi-trailer due to the updating of regulation 58 (CEPE-ONU) | es_ES |
dc.title.alternative | Disseny, càlcul i homologació de la protecció del darrere d'un semiremolc SOR IBÉRICA S.A.U donada l'actualització de l'reglament 58 (CEPE-ONU) | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Villalba Bellón, C. (2022). Diseño, cálculo y homologación de la protección trasera de un semirremolque SOR IBÉRICA S.A.U dada la actualización del reglamento 58 (CEPE-ONU). Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/187750 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\144303 | es_ES |