- -

Development of CFD model for the study of the potential of oxymethylene ethers for soot reduction in medium duty compression ignition engines

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Development of CFD model for the study of the potential of oxymethylene ethers for soot reduction in medium duty compression ignition engines

Show full item record

Khalid, UB. (2022). Development of CFD model for the study of the potential of oxymethylene ethers for soot reduction in medium duty compression ignition engines. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/188854

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/188854

Files in this item

Item Metadata

Title: Development of CFD model for the study of the potential of oxymethylene ethers for soot reduction in medium duty compression ignition engines
Secondary Title: Desarrollo de un modelo CFD para el estudio del potencial de los éteres de oximetileno para la reducción de la formación de hollín en motores de encendido por compresión de media carga
Desenvolupament d un model CFD per a l estudi del potencial dels eters d oximetilè per a la reducción de la formación de sutge en motors d encesa per compressió de càrrega mitjana
Author: Khalid, Usama Bin
Director(s): Micó Reche, Carlos
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Read date / Event date:
2022-09-29
Issued date:
Abstract:
[ES] La reducción de la huella de carbono de los motores de combustión interna y de las emisiones contaminantes es imprescindible para la supervivencia de esta tecnología, especialmente para vehículos medianos y pesados. ...[+]


[EN] The reduction of the carbon footprint of internal combustion engines and the pollutant emissions is mandatory for the survival of this technology especially for medium and heavy duty. In this sense, e-fuels (also ...[+]
Subjects: Dinámica de fluidos computacional , Motor de encendido por compresión , Éteres de oximetileno , Combustible sintético , Hollín , Computational fluid dynamics , Oxymethylene Ether , Synthetic fuel , Soot , Compression ignition engine
Copyrigths: Reconocimiento (by)
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Máster Universitario en Motores de Combustión Interna Alternativos-Màster Universitari en Motors de Combustió Interna Alternatius
Type: Tesis de máster

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record