Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Carballeira Morado, Javier | es_ES |
dc.contributor.author | Benedito Baldoví, Joan | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-10-31T14:42:21Z | |
dc.date.available | 2022-10-31T14:42:21Z | |
dc.date.created | 2022-09-29 | |
dc.date.issued | 2022-10-31 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/188958 | |
dc.description.abstract | [ES] Un dels subsistemes crítics en un vehicle ferroviari des del punt de vista de la seguretat de marxa i el confort són les suspensions, tant primària com secundària. Una pèrdua de rendiment en aquests subsistemes suposarà una pèrdua de prestacions del vehicle, i en última instància, podria donar orige a una fallada severa des del punt de vista de la seguretat. Tradicionalment els seus components són revisats i substituïts en cas necessari durant les operacions programades de manteniment preventiu. En l'actualitat, els vehicles ferroviaris incorporen diferents sensors per a monitorar el seu comportament dinàmic. Aquest comportament depèn de l'estat dels components dels seus diferents subsistemes, per la qual cosa no serà igual quan els components estiguin nous, que quan els components es vagin deteriorant o tinguin alguna fallada. D'aquesta manera, un tema d'interès avui dia per a fabricants, operadors i investigadors és l'ús dels senyals monitorats per al manteniment predictiu dels vehicles. L'objecte d'aquest Treball és la cerca de mètodes per a la detecció de fallades en la suspensió primària a partir de mesures d'acceleració en caixa i bogies mitjançant l'ús del programari de simulació VI-Rail. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] One of the critical subsystems on a rail vehicle from the point of view of ride safety and comfort are the suspensions, both primary and secondary. A loss of performance in these subsystems will result in a loss of vehicle performance, and could ultimately lead to a severe failure from a safety point of view. Traditionally, their components are checked and replaced if necessary during scheduled preventive maintenance operations. Nowadays, rail vehicles are fitted with various sensors to monitor their dynamic behaviour. This behaviour depends on the condition of the components of its different subsystems, so it will not be the same when the components are new as it will be when the components are deteriorating or have a failure. Thus, a topic of interest nowadays for manufacturers, operators and researchers is the use of monitored signals for the predictive maintenance of vehicles. The aim of this work is to find methods for the detection of failures in the primary suspension from acceleration measurements in the body and bogies by means of the VI-Rail simulation software. | es_ES |
dc.format.extent | 116 | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Análisis de aceleraciones | es_ES |
dc.subject | Vigilancia de máquinas | es_ES |
dc.subject | Dinámica ferroviaria | es_ES |
dc.subject | Detección de fallos | es_ES |
dc.subject | Detecció de fallades | es_ES |
dc.subject | Anàlisi d'acceleracions | es_ES |
dc.subject | Dinàmica ferroviària | es_ES |
dc.subject | Condition-Monitoring | es_ES |
dc.subject | Adams VI-Rail | es_ES |
dc.subject | Railway Dynamics | es_ES |
dc.subject | Acceleration analysis | es_ES |
dc.subject | Fault detection | es_ES |
dc.subject.classification | INGENIERIA MECANICA | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Ingeniería Mecánica-Màster Universitari en Enginyeria Mecànica | es_ES |
dc.title | Detección de fallos en la suspensión primaria de un vehículo ferroviario mediante el análisis de las señales de aceleración en caja y bogies | es_ES |
dc.title.alternative | Detección de fallos en la suspensión primaria de un vehículo ferroviario mediante el análisis de las señales de aceleración en caja y bogies | es_ES |
dc.title.alternative | Condition monitoring of the primary suspension of a railway vehicle by means of the analysis of the acceleration signals from car body and bogies | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Benedito Baldoví, J. (2022). Detección de fallos en la suspensión primaria de un vehículo ferroviario mediante el análisis de las señales de aceleración en caja y bogies. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/188958 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\148378 | es_ES |