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Modelling and Cost/Benefit Analysis of Bidirectional Charging of EVs

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Modelling and Cost/Benefit Analysis of Bidirectional Charging of EVs

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dc.contributor.advisor Catalán Izquierdo, Saturnino es_ES
dc.contributor.advisor Papaemmanouil, Antonios es_ES
dc.contributor.author Pérez Noguera, Javier es_ES
dc.date.accessioned 2022-11-07T13:53:38Z
dc.date.available 2022-11-07T13:53:38Z
dc.date.created 2022-09-05
dc.date.issued 2022-11-07 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/189294
dc.description.abstract [EN] Renewable energy sources have been penetrating on a large scale during the last few years. They are increasing so quickly to reduce the power generation of conventional generation plants, reducing carbon emissions; moreover, electrification in the transport sector is increasing internationally, increasing the integration of EVs in the grid, elevating the energy consumption in the grid systems of all the countries. Fuel cars are being replaced by electrical vehicles increasing the demand for electricity and creating new challenges and opportunities for the operation of the grids. These opportunities must be valued exhaustively, considering different stakeholders' environmental impact and economic benefits. The EV'S can be a useful tool capable of providing an extensive range of flexibility in the operation of the grid in the ancillary services, moreover, contributing to reducing the importance of the conventional plants of generation and creating a new sustainable market that is more accessible and variability. In the current project, three different cases related to frequency control are studied, i.e., three different simulations to assess the feasibility of providing frequency control; therefore, different usage schedules and battery levels of the EV fleet will be used. es_ES
dc.description.abstract [ES] Los coches eléctricos representan una oportunidad para la red y los consumidores finales: medioambientalmente, economicamente y los beneficios del sistema eléctrico son posibles con tecnología de carga bidireccional. El almacenamiento de energía suministrado por los coches eléctricos puede ser usado para proveer flexibilidad a los consumidores finales. Muchos casos estan habilitados, como la provision de servicios a la red para transmisión y distribución de los operadores del sistema, así como para los clientes finales a través de la optimización del autoconsumo, con lo cual, el fundamento de este proyecto es habilitar un analisis de coste/beneficios de provision de flexibilidad porporcionado por los coches eléctricos en diferentes escenarios, concretamente en el control de frecuencia. Con la simulación nosotros vamos a ser capaces de definir varios escenarios y la posibilidad de definir beneficios de la flexibilidad que nosotros podemos usar de los coches eléctricos para los servicios auxiliares que deben asegurar los operadores del sistema es_ES
dc.format.extent 66 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Coches eléctricos es_ES
dc.subject Frecuencia es_ES
dc.subject Modelo es_ES
dc.subject Simulación es_ES
dc.subject Operador del sistema es_ES
dc.subject Servicios auxiliares es_ES
dc.subject Beneficios es_ES
dc.subject Coste es_ES
dc.subject Flexibilidad es_ES
dc.subject Electrical vehicles es_ES
dc.subject Frequency es_ES
dc.subject Model es_ES
dc.subject Simulation es_ES
dc.subject System operator es_ES
dc.subject Ancillary services es_ES
dc.subject Benefits es_ES
dc.subject Cost es_ES
dc.subject Flexibility es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA ELECTRICA es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería de la Energía-Grau en Enginyeria de l'Energia es_ES
dc.title Modelling and Cost/Benefit Analysis of Bidirectional Charging of EVs es_ES
dc.title.alternative Modelización y análisis de Coste/Beneficios de carga bidireccional de coches eléctricos es_ES
dc.title.alternative Modelització i anàlisi de Cost/Beneficis de càrrega bidireccional de cotxes elèctrics es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Eléctrica - Departament d'Enginyeria Elèctrica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Pérez Noguera, J. (2022). Modelling and Cost/Benefit Analysis of Bidirectional Charging of EVs. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/189294 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\150303 es_ES


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