[EN] The development of this work is in collaboration with Tempty Foods. It is an early-stage plant-based food startup. It was founded with a vision to diversify consumer diet through sustainable food alternatives. They ...[+]
[EN] The development of this work is in collaboration with Tempty Foods. It is an early-stage plant-based food startup. It was founded with a vision to diversify consumer diet through sustainable food alternatives. They have a finished product, and now they want to give the next step and launch it into the market. The main target groups are vegans and vegetarians in Nordic countries and Germany, who take care of their health and are aware of the pollution problems. The packaging will contain two pieces of the product, 90 grams each.
Area: Creating a packaging that aligns with their values is necessary to sell the product and develop new concepts around sustainable packaging for their alternative to meat and tofu. In the food industry, sustainable packaging is one area with a lot of potential for further innovation.
The main areas that are planned to be investigated during the thesis are:
o Sustainability of materials
o Process optimization for the use of a minimal amount of materials
o Develop a sustainable packaging which can have a second life. The core idea is to create a game for children from the packaging.
o Target group's most attractive and comfortable shape and ergonomics.
o The composition of the necessary texts (nutritional label, barcode...) and a recognizable graphic design.
[-]
[ES] El desarrollo de este trabajo es en colaboración con Tempty Foods. Es una startup de alimentos basados en plantas, en la etapa inicial. Fue fundada con la visión de diversificar la dieta del consumidor a través de ...[+]
[ES] El desarrollo de este trabajo es en colaboración con Tempty Foods. Es una startup de alimentos basados en plantas, en la etapa inicial. Fue fundada con la visión de diversificar la dieta del consumidor a través de alternativas de alimentos sostenibles. Tienen un producto terminado, y ahora quieren dar el siguiente paso y lanzarlo al mercado. Los principales grupos objetivo son los veganos y vegetarianos de los países nórdicos y Alemania, que cuidan su salud y son conscientes de los problemas de contaminación. El embalaje contendrá dos unidades del producto, 90 gramos cada una.
Objetivo: Crear un embalaje que se encaje con sus valores para vender el producto y desarrollar nuevos conceptos en torno al envasado sostenible para su alternativa a la carne y el tofu. En la industria alimentaria, el embalaje sostenible es un área con mucho potencial para innovar.
Las principales áreas que se planean investigar durante la tesis son:
o Materiales sostenibles
o Optimización del proceso para utilizar la mínima cantidad de material posible.
o Desarrollar un envase sostenible que pueda tener una segunda vida. La idea principal es crear un juego para niños a partir del envase.
o La forma y ergonomía más atractiva y cómoda del grupo objetivo.
o La composición de los textos necesarios (etiqueta nutricional, código de barras...) y un diseño gráfico reconocible.
[-]
|