Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Bonet Solves, Victoria Eugenia | es_ES |
dc.contributor.author | Alfanjarín Monfort, Anna | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-11-21T09:40:28Z | |
dc.date.available | 2022-11-21T09:40:28Z | |
dc.date.created | 2022-09-29 | |
dc.date.issued | 2022-11-21 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/189946 | |
dc.description.abstract | [CA] Malgrat l’escassa producció, l’arquitecta i dissenyadora Eileen Gray (1878-1976) fou una de las figures més distingides de la modernitat del segle XX. Es va iniciar en la producció artesanal del lacat, i això l’ajudà a aconseguir l’excel·lència en el disseny de mobiliari. La seua experimentació en l’arquitectura va ser posterior i autodidacta. Amb una actitud crítica davant els patrons del Moviment Modern, buscava allunyar-se del racionalisme estricte i desprendre’s de l’ornamentació sense caure en el funcionalisme estèril. Per a Grey era ineludible el sincretisme de l’abstracció teòrica i les necessitats físiques. L’arquitectura havia de satisfer a l’ésser humà que l’habitava. Aquest habitant modern, que en l’entorn utòpic i privilegiat de la protagonista combinava el màxim grau de sensibilitat i raó, va facilitar la investigació sobre com millorar el seu hàbitat. Aquest treball es centra en les conclusions de Gray, molt vinculades a un procés de creació holística que condueix a la integració total de les arts. Es dissol la frontera entre arquitectura i equipament, totes dues enteses com una sola unitat que es retro alimenta. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] A pesar de su limitada producción, la arquitecta y diseñadora Eileen Gray (1878-1976) fue una de las figuras más distinguidas de la modernidad del siglo XX. Se inició en la producción artesanal del lacado, lo que le ayudó a alcanzar la excelencia en el diseño de mobiliario. Su experimentación con la arquitectura fue posterior y autodidacta. Con una actitud crítica frente a los patrones del Movimiento Moderno, buscaba alejarse del estricto racionalismo y desprenderse de la ornamentación sin caer en el funcionalismo estéril. Para Gray era ineludible el sincretismo de la abstracción teórica y las necesidades físicas. La arquitectura debía satisfacer al ser humano que la habitaba. Este habitante moderno, que en el círculo utópico y privilegiado de la protagonista combina el más alto grado de sensibilidad y razón, facilitó la investigación sobre cómo mejorar su hábitat. Este trabajo pone el foco en las conclusiones de Gray, muy vinculadas a un proceso de creación holística que conduce a la integración total de las distintas artes. Se diluye la frontera entre arquitectura y equipamiento, entendiendo ambas disciplinas como una unidad que se retroalimenta. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] Despite the limited survival of her works, the architect and designer Eileen Gray (1878-1976) was one of the most distinguished artists of 20 th-century modernity. Her early dedication to the artisanal production of lacquer allowed Gray to achieve excellence in furniture design. It was also later in her career when she became an autodidact architect. With a critical attitude towards the patterns of the Modern Movement, she wanted to get away from strict rationalism and ornamentation without falling into sterile functionalism. For Gray, the syncretism of theoretical abstraction and physical needs were inescapable. Architecture should satisfy those who inhabited it. This modern resident, who in the utopian and privileged protagonist’s world combines the highest degree of sensitivity and reason, facilitated research on how to improve his habitat. This work focuses on Gray’s conclusions, closely linked to a holistic creation process that leads to the total integration of the different arts. She dissolves the border between architecture and furniture, understanding both disciplines as a unit that feeds on each other. | es_ES |
dc.format.extent | 185 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Eileen Gray | es_ES |
dc.subject | Movimiento Moderno | es_ES |
dc.subject | E.1027 | es_ES |
dc.subject | Diseño de mobiliario | es_ES |
dc.subject | Arquitectura | es_ES |
dc.subject | Interiorismo | es_ES |
dc.subject | Modernism | es_ES |
dc.subject | Furniture | es_ES |
dc.subject | Architecture | es_ES |
dc.subject | Interior design | es_ES |
dc.subject.classification | COMPOSICION ARQUITECTONICA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Fundamentos de la Arquitectura-Grau en Fonaments de l'Arquitectura | es_ES |
dc.title | Eileen Gray. "Invitation au voyage": entre la Arquitectura y el Diseño | es_ES |
dc.title.alternative | Eileen Gray. "Invitation au voyage": Between Architecture and Design | es_ES |
dc.title.alternative | Eileen Gray. "Invitation au voyage": entre l'Arquitectura i el Disseny | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Composición Arquitectónica - Departament de Composició Arquitectònica | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Arquitectura - Escola Tècnica Superior d'Arquitectura | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Alfanjarín Monfort, A. (2022). Eileen Gray. "Invitation au voyage": entre la Arquitectura y el Diseño. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/189946 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\149950 | es_ES |