- -

Drivers' and cyclists' safety perceptions in overtaking maneuvers

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Drivers' and cyclists' safety perceptions in overtaking maneuvers

Mostrar el registro completo del ítem

Rasch, A.; Moll Montaner, S.; López-Maldonado, G.; García García, A.; Dozza, M. (2022). Drivers' and cyclists' safety perceptions in overtaking maneuvers. Transportation Research Part F Traffic Psychology and Behaviour. 84:165-176. https://doi.org/10.1016/j.trf.2021.11.014

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/190200

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Drivers' and cyclists' safety perceptions in overtaking maneuvers
Autor: Rasch, Alexander MOLL MONTANER, SARA López-Maldonado, Griselda García García, Alfredo Dozza, Marco
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Drivers overtaking cyclists on rural roads are a safety concern, as drivers need to handle the interaction with the cyclist and possibly an oncoming vehicle. Improving the maneuver¿s outcome requires an understanding ...[+]
Palabras clave: Perceived safety , Overtaking , Cyclist behavior , Driver behavior , Bayesian ordinal regression
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Transportation Research Part F Traffic Psychology and Behaviour. (issn: 1369-8478 )
DOI: 10.1016/j.trf.2021.11.014
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.trf.2021.11.014
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/Swedish Energy Agency//2019-03082/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2016-80897-R /
Agradecimientos:
The test-track data collection was carried out in collaboration with the project Drivers in Interaction with Vulnerable Road Users (DIV) , funded by Toyota Motor Europe, Autoliv, and Veoneer. The field-test data collection ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem